Kozmos’u şöyle bir düşünmek bile garip bir heyecan verir. İnsanın sesini soluğunu kesen, ensesinden aşağı ürperti veren, bir boşluğa düşüşün hayal meyal anımsanışı gibi baş döndürücü bir duygudur bu. Çünkü tüm sırların en büyüğünün karşısında olduğumuzun bilincindeyizdir.
Robotların hisleri olmaz, sadece o hisleri taklit eden pozitronik tepkileri olurdu. (Belki insanların da hisleri değil, sadece his diye yorumlanan nöronik tepkileri vardı.)