Hakkı G.

Yetişemiyorum… Yetişemeyenlerdenim ben. Sosyalizme uçarak giden trenden hızla kapitalizme giden trene atlıyor herkes. Ben geç kalıyorum.
Sayfa 108·Kitabı okudu
Ters Köşe Final Sevenler Buraya!
Bazı hikâyeler tam tahmin ettiğin gibi ilerler. Bazılarıysa son sayfada tüm bildiklerini sorgulatır. 🤯 Ters köşeleri seviyorsan, seni sonuna kadar merakta bırakacak 3 kitap önerisini keşfetmeye hazır ol!
Peki bizim emekli maaşımız? Ekmekle süt alırsın, yazlık terlik almaya yetmez. Yetmez. İhtiyarlar daha önce avludaki bankta işsiz birsüz otururdu. Laklak ederlerdi. Artık yapamıyorlar… Kimi şehirde boş şişe topluyor, kimi kilisenin yanında duruyor.. para dileniyor… Kimi otobüs durağında çekirdek, kimi de sigara satıyor.
Sayfa 91·Kitabı okudu
İyi bir hayatı bekleyip durdum ben. Çocukken bekledim… Ve büyüyünce… Şimdi yaşlandım… Kısacası, herkes kandırdı, hayat daha kötü oldu. Bekle sabret, bekle sabret. Bekle sabret…
Sayfa 88·Kitabı okudu
Benim de başka bir hayatım olabilirdi. Ama bilmiyorum, nasıl bir hayat?
Sayfa 80·Kitabı okudu
Sıradan bir komün... Beş aile bir arada yaşıyor; yirmi yedi kişi. Bir mutfak ve tuvalet. İki komşu arkadaşlık ediyor: Birinin kızı var beş yaşında, diğeri tek başına. Komünalkalarda doğal olarak herkes birbirini izliyor. Dinliyor. On metrelik odası olanlar, yirmi beş metrelik odası olanları kıskanıyor. Hayat… böyle... Ve işte geceleyin "kara kuzgun" geliyor... Küçük kızı olan kadını tutukluyorlar. Onu götürürlerken, arkadaşına bağırıyor: “Eğer dönmezsem kızımı yanına al. Yurda verme" diye. O da kızı alır. Onu ikinci odaya kaydettirir... Kız, ona anne demeye başlıyor… "Anna anne"... On yedi yıl geçiyor... On yedi yıl sonra gerçek anne geri dönüyor. Kızının elini ayağını öpüyor. Masallar genellikle burada biter, ama hayatta başka bir son vardır. “Happy end” yok. Gorbaçov zamanında, arşivleri açtıkları zaman, eski kamp mahkumlarına soruyorlardı: "Kendi davanıza bakmak istiyor musunuz?”. - "İstiyorum." Kadın da kendi dosyasını almış... Açmış... Üstte bir ihbar var... Tanıdık bir el yazısı... Komşusunun... "Anna annenin"... İhbar yazmış... Anlayabiliyor musunuz? Ben anlayamıyorum. Ve o kadın, o da anlayamamış. Eve gidip kendini asmış. (Susuyor.)
Sayfa 77·Kitabı okudu