Çocuğa daha ilköğretim çağlarından itibaren zorla bir şey öğretmeye çalışmak, insanın varlığına saygısızlık değil de nedir? Çocukta varolan ‘merak’ hissinin, ceza ve mükafat gibi suni birtakım tedbirlerle öldürülmeye çalışılması, insanın yaşadığı dram değil de nedir? Düşünün lütfen, ölümü göze alıp vahşi bir hayatı kameraya çekmeye çalışan belgesel yapımcısına, ‘Bu belgeseli yapmazsan, ceza veririm’ tehdidinde bulunuyor olsanız, ölümü göze alıp bir ağacın başında haftalarca bekler mi? Ya da ölümü göze almış bir kişiye, ‘ Aferin çok iyi yapmışsın’ demek, acaba onu motive eder mi? Yoksa kişiyi, merak hissini ağaç üstünde gidermesi mi; kamera objektifinde gördüğü hayretler uyandırıcı sahneler mi daha büyük bir iştiyak ile yeni belgesellere adım arttırır?