Dünya "iyi ve kötü" diye bölündüğünde "kötü" diye nitelenen gruba yapılacak muamele haklı konuma getirilir. Bu durum, "iyi" denilenlerin grup kimliğini de güçlendirerek "biz" oluşu sağlamlaştırır; diğer yandan "bizi", "kötü" diye lanse edilen gruba yapılan muameleyi de görmeme eğilimine sokarak durumu rasyonalize eder.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
... iç içe yaşamın sürdüğü, bireysel, kişisel alanların, duygusal sınırların korunamadığı durumlarda pasif agresif davranışlar da artar. Bireyselleşmenin ve sınırların net olduğu durumlarda azalır; "Bu benim için uygun değil", "Şunu istiyorum" demek olağan karşılanır.
... "İfade edilmemiş duygular asla ölmez; sadece diri diri gömülür ve sonradan daha korkunç şekillerde tezahür ederler"...
... öteki yalnızca bize benzer olanları, hemcinsleri ve aileyi işaret ediyor olamaz. Öteki, tam da dışarıda bırakılanla ilişkilenmemize olanak veren olacaktır. "İnsan, ötekisiz olamaz" ifadesi yalnızca başka insanlarla birliktelik olarak anlaşılmamalı. Öteki olarak muhatap alınan her ne ya da her kim ise onu bize dış kılan, öteki yapan unsurlara yer açılmalıdır.