" Bir gün, her şeyi olduğu gibi kabul etmeyi öğrendiğinde, onu çok seveceksin."
- " Doğru mu söylüyorsun ? "
- " Yemin ederim. Bir gün, onu olduğu gibi seveceksin. Çünkü insanlardan verebileceklerinden çoğu istenemez."
- " Tıpatıp aynı."
- " Neyin aynı? "
- " Peder ambròsio bunu bir keresinde başka sözcüklerle söyledi; mutluluğun, bulunduğu yerde olduğunu, bulunması gereken yerde olmadığını."
"Şimdi acının ne olduğunu gerçekten biliyordum. Ayağını bir cam parçasıyla kesmek ve eczanede dikiş attırmak değildi bu. Acı, insanın birlikte ölmesi gereken şeydi. Kollarda, başta en ufak güç bırakmayan, yastıkta kafayı bir yandan öbür yana çevirme cesaretini bile yok eden şeydi."