Balıkçı ve oğlu Zülfü Livaneli'nin kaleminden okuduğum ilk kitaptır. Yazma stili gayet akıcı, kendine has bir üslubu var. Benzetmeleri ve örneklemeleri yarıda kesme huyu yok, hoşuma gitti.
Hikâyeye gelirsek: bir balıkçı olan Mustafa, her zaman yaptığı gibi denize balık avlamak için açılmışken denizde bir bebek bulur ve ardından yaşananlar yaşanır...
Göçmen sorunlarına, aile yapısına, toplumun dertlerine, sahil kasabalarının problemlerine, insanlığın açgözlü yapısına vb bir çok konuya değinen bir eser.
Okusam mı diye düşünenler mutlaka okumalı. Tavsiye ederim, iyi okumalar.