İnsan varoluşunun kendini aşması..
İnsan olmak her zaman kendi dışında bir şeye veya birine, bir anlama veya insana yönelmektir.
İnsan kendini, ister bir davaya hizmet ederek ister başka birini severek, ne kadar unutursa o kadar insanlaşır ve kendini o kadar gerçekleştirir.
Kendini gerçekleştirme denilen şey, ulaşılabilir bir hedef değildir.
Kendini gerçekleştirme sadece kendini aşmanın bir yan etkisi olarak mümkündür.
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Aklım bir düşünceye takıldı:
Hayatımda ilk defa, birçok ozanın söylediği, onca düşünürün nihai bilgelik olarak öne sürdüğü hakikati gördüm.
Hakikat şuydu;
sevgi,
insanın ulaşabileceği en yüksek ve en büyük hedefti.
Bir akrep suya düşer. Onu kurtarmaya çalışan dervişin elini ısırır. Derviş yine de kurtarmaya devam eder.
-Elini ısırdı neden hala kurtarmaya çalışıyorsun
-O kendi mizacının gereğini, bende kendi mizacımın gereğini yapıyorum.
Kötülüğe iyilik yapmak kötülüğü beslemektir. Kötülüğe iyilik yapmayın kötülük de, ama haksızlık da..