Ceplerimizde huzursuz hikayeler belleklerimizde İrini kurumamış yaralar. Tırnaklarımızın arası hayattan kazıdığımız kirlerle dolu ne geçmişe güvenimiz var, ne bugüne ,ne de geleceğe. Ölülerimizi sırtımızda taşıyoruz. İnatla doğurmuyoruz. Çoğalmıyoruz. Geceleri daracık mezarlarda uyuyoruz. Gündüzleri ha öldük ha öldürdük diye korkuyoruz. Kötüyü gördük. Unutamıyoruz.
"Fırtına" diyor kaptan, Latince fortuna'dan gelir.
Kader derler hemen evet Latince kader demektir ama aslında, denizcilerin denizde başına gelen kötü şeyler, demektir. Şöyle düşün Latinler fırtınaya denizde insanın başına gelen kötü şey diyorlar ve bunu fıtrattan biliyorlar. Sonra biz o kelimeyi dilimize alıyoruz ve fırtına diyoruz. Yani fırtınanın içinde kader saklı Fantom. Kader! Denizde ya da karada fark etmiyor. Fırtına, bir eser, hepimizin hayatını yerle bir eder.