Çok sevdiğin kişi seni sevmiyor diye onsuz yaşayamayacağını düşünüp kendi canına kıymaya çalışmak hastalıktır. Sevmiyor ki seni, yani onun için ölsen ne değişir? Kimi cezalandıracaksın? Ya da çok seviyorsun diye senden gitmek isteyen birini tehdit etmek, şiddet uygulamak, onun hayatını kâbusa çevirip yanında tutmaya çalışmak da aşk değil. Bu da başka bir hastalık... Aşk fedakârlıksa eğer, seni istemeyen biri için ölmek ya da onun hayatını cehenneme çevirmek fedakârlık değil.