Yer Altından İncelemeler deermişim (:
10/10
·140 syf.··
2026 11. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 20 Mayıs 2026 03:04
"...insan önce kendisi yaşamayı öğrenmeli, ondan sonra başkalarını kınamaya kalkışmalıdır!" Ayy, "Yer Altından Notları" geçen okuyup bitirmiştim ve İncelemesini henüz yazma fırsatı bulabildim. Tabii böyle güzel bir esere İnceleme yazmadan geçemem.. Yine Dostoyevski ve yine güzel bir çalışma.. Evet evet fakat şöyle bir şey de var; "Yer Altından Notları" okuduktan sonra bazı okuyucaların depresif bir hâl takındıkları, bilindik çalkantılar arasında.. Oysa ki bu kitabı okurken, toplum ve toplumlar hakkında, Dostoyevski'nin derin analizler ve tahliller yaptığını mutlak surette fark ediyorsunuz. Bireyler arası güven sorunu ve zorbalık, topumun içerisindeki kırılmalar ve insan ilişkileri, ötekileştirilmiş hayatlar ve maddiyatın bireyleri nasıl ayrıştırdığı vb... Ve Dostoyevski bunlardan söz ederken garip bir şekilde kendini izole ediyor... Ki bu da, olayları ve kişilik analizlerini yapması açısından aslında ona en büyük olanağı sağlıyor. Ah hayır, spoiler yok. Şiişştt! Zaten bir solukta okunabilecek bir kitap ve belli başlıklara ayrılmış, akıcı bir üsluba sahip. Okumak isteyenler kavesini hazırlasın derim. Satırların arasında yolculuğa çıktığınızda, bahsedilen ortamın ve mekanın kasvetli havasını, yağan sulusepkenin soğuğunu hissedeceksiniz. Ay "sulusepken" dedim of spoiler oldu bu ama. Tamam tamam bu kadarı kâfi... Gerçek anlamda tavsiye ediyorum. Okumak isteyenler üzerini sıkı giyinsin; (!) maaalûm, sukusepken yağıyormuş ya haniii. Hadi keyifli okumalar... 🩷🩷🩷
Yeraltından NotlarFyodor Dostoyevski · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2025159,8bin okunma
8/10
·336 syf.··
2024 30. kitabı
|| Konusu Jade bir gün evinden uzaylılar tarafından kaçırılıyor. Ne dillerini anlayabiliyor ne de onu neden kaçırdıklarını.. Ama sonra bir fırsat bulup ellerinden kurtuluyor ve başka uzaylıların yanına sığınıyor. Onlarla zaman geçirdikçe çok yeni şeyler öğreniyor ve kurallarına göre bir yıl onlarla kalmak ve ilk üç ay seçtiği biriyle evli olmak zorunda.. ve Jade dış görünüşünden dolayı kimsenin onu seçmediği Theo’yu seçiyor. || Yorumum Uzaylı/İnsan Zorunlu Yakınlık Güzel/Çirkin tema Bir keree uzaylı/insan aşkııı Onu da okudukk haniii ahahahaj Jade bence çok sevimliydi, olay her ne kadar absürt olsa da Jade sayesinde gerçekmiş gibi hissettirdi diyebilirim. Theo ise bilmiyorum.. skskskksl Yani ne sevdim diyebiliyorum ne de sevemedim. Duygularının gerçekliğini sorguladım biraz, niye bilmiyorum ama onun o hissiyatı bana geçmedi nedense.. Yan karakterlerden Asivva’yı da çok sevdim shsjsjsj Jade onların dünyasına dair hiçbir şey bilmediği için ona yardım ediyordu sürekli ve her anlattığı şeyle Jade ile birlikte şok olduk ahahahja Kitabın ennn sevdiğim yanı, onların gezegeninde bazı sebeplerden kadınlara çok güzel ve biraz da ayrıcalıklı davranılması djdkkd Hatta erkekler küçük yaşlardan başlayıp bu konuyla ilgili eğitim almaya başlıyorlar vs. Bence çok sevimli skskslls Son olarak son 100 sayfa çok heyecanlıydı, beklenmedik değildi aslında zaten ilk 50 sayfa da neler olacağını çok net anlıyorsunuz ama tabi ki yine kafayı sıyırdık ufaktan
Theo'yu SeçmekVictoria Aveline · Pukka Yayınları · 2024968 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
10/10
·64 syf.··
Beğendi
·
2024 13. kitabı
Hu huuuuu çocuklarrrrr… Orda mısınız? Haniii canımız sıkılmadı mı sizin, bir yolculuğa çıksak nasıl olur. Hem de öyle normal bir yolculuk değil bu. Uzaya doğru kalkan bir otobüs var kapıda bekleyen. E hadi bakalım bekletmeye gerek yok başlasın macera… Nasıl bir yolculuk bekliyor bekleyelim görelim. Bekir, Zeynep, Ömer… Tatlı çocuklar ama baş kahramanımız Bekir tabiki. Bu kahramanımızın bazı duyguları var biraz olumsuzluk içeren. O duygularının farkına varabilmesi lazım. İşte bu yolculukta tam bunun için. Bakalım Bekir hatalarının farkına varabilecek mi? Bakalım Şoför Hasan amca otobüsü nasıl uçuracak uzaya doğru. :) Bekir ile yolculuğa çıkalım o halde. Bakalım Marsta bizi neler bekliyor? Hakkaten uzaylılar var mı? O kadar beğendim ki anlatamam. Yusuf Asal hocamın kalemi çok güzel zaten. Çocukların neden sevdiğini okuyunca anlıyor insan Duyguları o kadar güzel yaşatmış ki okurken sizde yaşıyorsunuz. Sizi içine çekiyor anlatılanlar ve bakıyorsunuz ki kitap çoktan bitmiş bile. Yaşayarak okumak ve verdiği mesajları almak muhteşem Lütfen çocuklarınıza içeriği böyle dolu dolu eserleri okuyun ve okutun. O kader kıymetli mesajları var ki. Büyükler için bile bu mesajlar çok kıymetli ve manidar. O halde okumak için ne bekliyorsunuz. Alın ve okuyun lütfen.
Uzaya Giden OtobüsYusuf Asal · Nesil Çocuk Yayınları · 202334 okunma