Yavuz Bülent Bakiler'in güçlü, güzel ve renkli kaleminden bir şiir kitabı olan Harman'ı beğenerek okudum. Şiirlerindedeki yaşanmışlıklar, tarih ve analizler okuyucuyu içine çekerek okutuyor resmen. Şiirlerinde ayrı bir tat, güzellik ve özgünlük var. Iyi bir yazar veya şair ancak özgün olup kendi tarzını diğerlerinden farklı kılarsa ancak farklı ve başarılı olur. Yavuz Bülent Bakiler, bu konuda özgün ve farklı bir yazar olduğunu çok güzel bir şekilde ispatlamıştır. Ben çok beğendim, okumanızı tavsiye ederim. Kitaptan bir şiir bırakıyorum keyifli okumalar;
ŞAŞIRDIM KALDIM İŞTE
Sözde, senden kaçıyorum doludizgin atlarla
Bâzan sessiz sedasız ipekten kanatlarla
Ama sen hep bin yıllık bilenmiş inatlarla
Karşıma çıkıyorsun en serin imbatlarla
Adını yazıyorum bulduğum fırsatlarda
Yüreğimin başına noktalarla, hatlarla
Başbaşa kalıyorum sonunda heyhatlarla
Sözde, sana koșuyorum doludizgin atlarla,
Ne olur bir gün beni kapında olsun dinle
Öldür bendeki beni sonra dirilt kendinle
Çarpsan karasevdayı en azından yüzbinle
Nasıl bağlandığımı anlarsın kemendinle
Kaç defa çıkıp gittim buralardan yeminle
Ama her defasında geri döndüm seninle
Hangi düğüm çözülür, nazla, sitemle, kinle?
Ne olur bir gün beni, kapında olsun dinle.
Şaşırdım kaldım işte, bilmem ki n'emsin?
Bâzan kız kardeşimsin, bâzan öpöz annemsin
Sultanımsın susunca, konuşunca kölemsin
Orada ufuk çizgim, burada yanım kölemsin
Eksilmeyen çilemsin
Orda ufuk çizgim, burada yanım, yöremsin
Beni ruh gibi saran sonsuzluk dairemsin
Çaresizim çaremsin.
Şaşırdım kaldım işte bilmem ki n'emsin?