Eğer yaşadığı doğruysa, hayatında İsa; mabetlere, din hiyerarşisine, yaldız ve şekil saltanatına baş kaldırmış bir asiydi:
-Göklerin melekutu karşısında bunlar, bir gün çökecektir, demişti...
Bize düşen, bu derinleri eşelemektense, dünya kabuğunun üzerinde toprağı işleyip ondan yeni nimetler yaratmaktı. Harplerin, göçlerin, ihtilallerin, açlıkların olmayacağı bir hayat nizamı.
Tek kelimeyle mükemmel bir kitap.... Her Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı mutlaka okumalı!...
Fakat okunma sayısı gözüme az geldi...
Bir yangınla başlayan hayat, sonunda suyu arayıp bularak biten mükemmel bir ömür.
Nasıl da dolu dolu geçen bir hayat....