Ve sordu kendi kendine: "Peki ama nedir senin öğretilerden ve öğretmenlerden öğrenmek istediğin ve sana öğretmenlik edenlerin bir türlü sana öğretemediği?" Ve şu yanıtı verdi soruya: "Hikmetini ve içyüzünü öğrenmek istediğim şey, Ben'di. Kurtulmak, alt etmek istediğim şey, Ben'di. Ama alt edemedim, sadece yanılttım, sadece kaçtım ondan, sadece saklanıp gizlendim. Doğrusu, dünyada benim bu Ben'im kadar, bu yaşıyor olduğum, başkaları gibi ve başkalarından ayrı biri olduğum, Siddhartha olduğum bilmecesi kadar kafamı başka hiçbir şey kurcalamadı. Ve dünyada kendim kadar, Siddhartha kadar az bildiğim başka hiçbir şey yok!"
Amazon'da fiyatını 7 tl görünce merak ederek almıştım. Bu kitap ile her indirime giren kitabı alıp okumamak gerektiğini öğrenmiş oldum en azından. Kitabı yarım bırakmamak için kendimle çok savaş verdim. O kadar karmaşık ve -bunu yazdığım için üzgünüm ama- o kadar bomboş bir kitap ki. Şöyle, Murakami ile Murat Menteş birleşip bir kitap yazmışlar ve çok sıkıcı hiçbir anlamı olmayan bir şey çıkmış gibi ortaya. Aklımda bir sürü şey var ben en iyisi bunları harmanlayıp okuyucunun aklını çorba edeyim, tadı önemli değil nasılsa, gibi bir kitap. Kitaba bir yerlerde denk gelmiş ve alıp okusam mı diye düşünenler; Okumazsanız hiçbir kaybınız olmaz ama okursanız kaybettiğiniz zamanınız olur.