Nebiyy-i Ekrem sallallahu aleyhi ve sellem:
*"Sadaka vermek her müslümanın görevidir."* buyurdu.
Bunun üzerine sahabilerden biriyle aralarında şu konuşma geçti:
"Ya insan sadaka verecek bir şey bulamazsa veya vermezse?"
*"O zaman eliyle çalışıp kazanır, böylece hem kendine faydalı olur hem de sadaka verir."*
"Ya buna gücü yetmez ve yapmazsa?"
*"Bu takdirde darda kalana, ihtiyaç sahibine yardım eder."*
"Buna da gücü yetmez ve yapmazsa?"
*"O zaman iyilik yapmayı tavsiye eder."*
"Ya buna da gücü yetmez ve yapmazsa?"
*"O zaman kötülük yapmaktan uzak dursun. Bu da onun için sadakadır."*
Bir kimse, acaba şu yaptığım günah mı diye şüpheye düşüyorsa, o şey içini kemiriyorsa, yaptığı iş günahtır. Hele "Bu yaptığımı kimse görmemeli, yoksa beni kınarlar." diye tedirgin oluyorsa, o şey günahtır.
"Hac yapmakta olan bir kadın çocuğunu havaya kaldırarak ''Ya Resulallah! Bunun haccı olur mu?' diye sordu.
Hz. Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem 'Evet. Sana da ecir vardır.' buyurdu."