Ten renkleri ne olursa olsun insanların tümünün arasında, siyahlar ve beyazlar arasında eşitlik, hoşgörü ve adaletin hüküm sürmesini istiyorum. Biz hepimiz Allah'ın varlıklarıyız ve eşit yaratıldık. Kimse başka insanlara adaletsiz ve zalimce davranmak hakkına sahip değildir...
Bu güçlüler, bu zalimler dünyasında bir kadın daha öldürülmüş, kimin umurundaydı, olan Esma' ya olurdu. Her gün Esma gibi nicesi öldürülmüyor muydu? Kime ne yapılabiliyordu ki?
Bütün dünyayı, kocaman bir ülke olarak görmek istiyordu Sabahattin. Din,dil,ırk,cinsiyet ayrımı yapılmayan, kavgasız gürültüsüz, barış ve huzur içinde yaşanan bir dünyanın vatandaşı olmak istiyordu.
Diktatörlerden arınmış, kimsenin kimseye üstünlük taslamadığı, eşit çalışmanın karşılığında eşit gelir elde edilen bir dünyada nefes almaktı genç yazarın hayali.