İnsan yalnız yaşayınca bir şey anlatmanın bile ne olduğunu unutuyor; dostlarla birlikte, inanılabilir şeyler de ortadan kayboluyor. Olaylar da öyle. İnsan onlara da aldırmaz oluyor.
İnsanın yüreği, kesinlikle içi kanla dolu, üstü kapalı bir çukurdur ve açıldığı zaman hep, çevremizde toplanıp havayı karartan, avutulması olanaksız bütün susamış gölgeler, içip canlanmak için ona koşarlar. Yüreğimizin kanını içmek için koşarlar, çünkü başka bir canlanma yolu olmadığını bilirler.
Seyahat et, ayrıldığın kimselerin yerine başkasını bul
Nasibini ara çünkü yaşamanın hazzı aramadadır
Akıl ve edep sahibi için durmada bir izzet yoktur
Vatanından ayrıl gurbete git
Çünkü gördüm ki su durunca bozulur
Akarsa temiz, akmazsa pis olur
Dolunaya ne zaman baksa gözlemci onu gitmiş bulur yerinden
Aslan ormanda yerinden ayrılmazsa avlanamaz
Ok yaydan çıkmazsa hedefine varamaz
Altıj yerinden ayrılmasayfı toprak gibi kalırdı
Ud yerinde kalsa bir odun parçası olurdu
Amacına ulaşmak için yerini yurdunu terk etmeyen
Yükseklere çıkamaz kalır kaldığı yerde