" Onlardan bu yüzden nefret ediyorum. Sanatçı güzel şeyler yaratmalıdır ancak onlara kendi yaşantısından hiçbir şey katmamalıdır. İnsanların sanata bir tür otobiyografi gibi davrandığı bir çağda yaşıyoruz. Güzelliğin soyut anlamını yitirdik. Hayatta kalırsam dünyaya bunun ne demek olduğunu göstereceğim; ve bu sebepten dolayı da dünya Dorian Gray portremi asla göremeyecek. "
" Harry! Harry! Dorian Gray'in benim için anlamını bilebilseydin keşke! Agnew'un muazzam bir ücret önerdiği ancak benim elden çıkarmadığım manzara resmini hatırlıyor musun? Yarattığım en iyi eserlerden biri o. Neden peki? Çünkü onu resmederken Dorian Gray yanımda oturuyordu. "
" Adil olanın peşinden gidilmesi doğrudur, en güçlünün peşinden gidilmesi ise kaçınılmazdır. Gücü olmayan adalet acizdir; adaleti olmayan güç ise zalim. Gücü olmayan adalete mutlaka bir karşı çıkan olur, çünkü kötü insanlar her zaman vardır. Adaleti olmayan güç ise töhmet altında kalır...
Adalet tartışmaya açıktır. Güç ise ilk bakışta tartışılmaz biçimde anlaşılır... "