Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Yokluğumda buldum seni;
Bırak vehminde gölgeni,
Gelme, artık neye yarar?
(1937)
Peygamber Efedimiz’in (sav) hayatını şiirselleştirmeyi böylesine ustaca başarabilmek ancak Necip Fazıl gibi bir üstada yaraşırdı. Siyeri öncesinden sonrasına anlatmış bitirmiş. Sıkmıyor, usandırmıyor -zaten O’nu anarken sıkılmak ne kelime- su gibi gidiyor. Elinize aldıktan en fazla bir saat sonra bitmiş oluyor. Anlatımıyla, teşbihleriyle O’na olan hayranlık öyle güzel dile getirilmiş ki… Mutlaka okuyun, hediye edin ve O’nu anın... Vesselam