canlılar acıyla ürüyor. Kökeninde acı olan varlık nasıl olacaktı da acıdan uzak bir neşeye kavuşacaktı?
Temelinde nüfuz edilemez bir anlamsızlık olan canlılık, nasıl olacaktı da anlama kavuşacaktı.
Canlılık mucizevi, akıl sır ermiyor, bir zamanlar yok olan, yokluk olan, hiç düşünülmemiş ve görülmemiş olan, nasıl oluyor da var oluyor? Yokluk Nasıl oluyor da içinde varlığı taşıyor? Hiçlikten nasıl varlık doğuyor?