İbrahim Aleyhisselâmın İrşad Olunuşu ve Rabbini Buluşu
İbrahim aleyhisselâm; yeryüzünde gezip dolaşan hayvanları görünce kendi kendine:
"Herhalde, şu yaratıkların bir Rabbi olması gerekir!" dedi.
İbrahim aleyhisselamın mağaradan çıkışı, güneşin batışından sonra idi.
Ibrahim aleyhisselâm, başını göklere doğru kaldırıp baktığı zaman bir yıldız görmüştü ki o, müşteri yıldızı idi.
Yüce Allah, Ibrahim aleyhisselâmın, yıldızı, ayı, güneşi görüşünü ve Hakk'a erişini Kur'ân-ı Kerîm'inde şöyle açıklar:
"Biz, İbrahim'e (gerçeği nasıl gösterdi isek, istidlalde bulunması ve) kesin ilme erenlerden olması için, göklerin ve yerin büyük mülkünü de öylece gösteriyorduk."
İşte o, üstünü gece bürüyüp örtünce bir yıldız görmüş:
"Rabbim, budur!" demişti.
Yıldız sönüp gidince;
"Ben, böyle sönüp batanları sevmem!" dedi.
Sonra, ayı doğar halde görünce:
"Rabbim, budur!" dedi.
Fakat o da batıp gidince,
"And olsun ki eğer Rabbim, bana hidayet etmemiş olsaydı, muhakkak ben de Hakk'tan
sapanlar güruhundan olurdum!" dedi.
Sonra güneşi doğar halde görünce de:
"Rabbim, budur! Bu, hepsinden daha büyük!" dedi.
O da batınca:
"Ey kavmim! Ben, sizin Allah'a şerik koşageldiğinizden kesin olarak uzağımdır.
Hiç kuşkusuz, ben bir muvahhid olarak yüzümü, O gökleri ve yeri yaratmış bulunan Allah'a yönelttim.
Ben, müşriklerden değilimdir!" dedi.
En'âm/75-79.
Rabbi, ona: "Müslüman ol! dediği zaman, o alemlerin Rabbine teslim oldum!" dedi.
Bakara/131.