Eski insanlar birçok eksiğe rağmen o eksikliği hissetmezlerdi çünkü esas eksiklik manevi eksikliktir. Modern insan manevi eksikliğini maddi eksiklik sanarak tatmini yanlış yerlerde arıyor. Bir çok muhteris nefis; zamanı, parası hatta ruh sağlığıyla bunun esiri oluyor. “Alamadım”. “Yapamadım”. ; bir ömür bu minvalde şikâyetlerle geçiyor.
Aklıma uzaya giden ilk insan olan Gagarin’in sözü geldi. “Gökyüzüne çıktım ama Tanrı’yı göremedim.” demişti Gagarin. Halbuki kendisine baksa görecekti.