Junji Ito kitap bitirme konusunda gerçekten çok yoran bir yazar. Kitapları asla bir sona varmıyor. Șahsen bu bana daha çok heyecan yaşatıyor. Amacı bu mudur bilmiyorum ama her biten kitabında devamı olmadığı için sonu konusunda düşünme fırsatımız oluyor ve bir sekilde kitabı akla kazıyor. Fakat yazımını bir kenara alırsak kendisi muazzam ötesi bir mangaka. Çizim iyi olur, mükemmel olur ama bu hepsinin ötesinde. Yaptığı çizimler alışılmışın dışında öylesine garip ve beklenmedik ki bir sonraki sayfayı çevirmek için heyecanla beklediğim bir kitaptı. Ayrıca iki kere bitirdiğim tek kitap. Manga olduğu için bitmesi 1 saat almasa bile okurken bir 3 saat geçirebilirsiniz. Çünkü çizimleri incelemek, anlamlandırmaya çalışmak veyahut bunları yapmasak bile çizimlerin güzelliğinde kaybolabilirsiniz.
Junji İto
📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Osamu Dazai insanın içten içe yok olmaya başlamasını öylesine içten anlatıyor ki, intihar aşamasında olunmasa bile yaşamda ne kadar çok şey yitirdiğimizi hissetmemizi sağlıyor. Bakıldığında rahatsız edici bir durum. Çünkü iyi veya kötü bir şeylerin bitmesi bir boşluk hissi yaratıyor. Osamu ise tamamen boşluk olarak yaşamış gibi. Hiçbir şeye,hiçbir yere ait olamamıș. En trajik tarafı ise kendisinin de bahsettiği ölmeyi bile becerememiş olması. Hayat Osamu ile dalga geçer gibi ölmeyi bile layık görmemiş. Osamu çok iyi bir yazar olmasına rağmen hayatı sefalet içerisinde yaşamış. Bahsettiğim sefalet maddi değil. Zengin bir ailenin çocuğu olarak yaşadığı için maddi bir sorun yaşamasa da hayatında yaşadığı sefaleti telafi edememiș. Şu an dahi çoğumuzun Dazai'den pek bir farkı yok. Bir yere ait olmak, kabul görmek uğruna çabalayan șaklaban topluluğu gibiyiz. Varlığını başka insanların kabul görmesi olarak düşünen yitik insanlarız. Fakat Dazai'nin bu durumu gözümüze sokarak aslında değişime yol açmış bir yazar olduğunu düşünüyorum. Berbat bir kişilikle sefil bir hayat sürmüş olsa da pek farklı olmadığımız için onu yargılayamam. Ama kendimizin farkına varmamıza yardımcı olduğu için kendisine çok saygı duyuyorum. Bize ne kadar sahte olduğumuzu göstererek kendi hayatının acınasılığının yanı sıra, sanki bizimle dalga geçiyor gibi (kendisinin bu amaçla yazdığını katiyen düşünmüyorum) acınası halimizi kendi üzerinden bize yansıtıyor. Eserleri kesinlikle okunmayı çokça hakediyor. O yüzden uzunca bir süre daha kendisini okumaya devam edeceğimi düşünüyorum.
Osamu Dazai