"Sevgi ayinler eşliğinde mezarlarda anlatılmalı.
Yaşayan, ölülerin ağzından."
Gerçeğin tokadını şiddetle yanağımda hissedince anladım, büyüdüm.
Ne çok sevdim diyorum.
Oysa sevmek yabancı bir şarkıydı artık.
Farkına vardım.
Şair, yalanların içinden kaçarak göç etmiş bir kadına fisıldıyorum geceleri.
Beni karanlıklardan saklayan yorganın altında düşündüm ve Acı.
Sevmek hiç görememekmiş. Ağladım.
Göz yaşlarım satır oldu, sana yazınca farkına vardım.
Bir şairkadın sevdim, görmeyi diledim.
Imkansızlığını anladım.
Sanırım oda beni sever, aksinden korktum
Şairkadın'ın, şairi olmak isterdim. Oldum.
Sanırım gerçeğimin yüzünü gördüm irkildim.
Sevmek yabancıydı artık. Sustum.
Çok kadın tanıdım ve sevdim.
Hepsine şiir yazılmalı dedim.
Yazmaya başladım.
Her satırı benden bir parça oldu.
Bedelini kendimle ödedim.
Farkına vardım.
Sevmek yabancı bir şarkının akmayan gözyaşıymış.
Sevmedim, her kadına yazılmamalı.
Anladım ve ruhumu aldattım.
Ben sanırım, şairkadin.
Aşktan hiç bir zaman anlamadım.
Aşk, kaçarcasına gitmekmiş.