Gerçekten sevdiğim pek az insan var ; hele saygı duyduğum daha az insan var. Dünyayı tanıdıkça hoşnutsuzluğum artıyor; her geçen gün insan karakterinin tutarsızlığına ve akıllı, duygulu görünenlere güvenilemeyeceğine olan inancım güçleniyor.
"Bazı insanların sahip olduğu yetenek bende yok," dedi Darcy, "daha önce görmediğim insanlarla rahat konuşma yeteneği. Başkaları gibi konuşmalarının tonunu yakalayamıyorum, söz ettikleri şeylere ilgi duyuyormuş gibi görünemiyorum."
Yalnızlığımın çevremde konuşacak arkadaşım olup olmamasıyla ilgili olduğunu sanırdım; çevremde bir sürü insan varken iliklerime kadar yalnız hissettiğimiz görünceye dek.