Suçlu bir yeniçeri ancak kendi zabitleri tarafindan cezalandırılabilirdi. idama mahkûm olan yeniçeriler asilmaz, baslari vurulurdu. Ocaktan kovulmaya "keçe külah etmek" denilirdi. Bir yeniçeri, kışla meydaninda üstü basi törenle yirtilip parçalanmak suretiyle kovulurdu. Bir yeniçeri, ortasını değiştiremezdi; ocak disiplininin bozuldugu devirde bir ortadan öbürüne geçmeye "semer devirmek" denilirdi ve iki orta arasina düsmanlik sokardi.