Hayal kırıklığı!!
7/10
·418 syf.··
2026 49. kitabı
·
4 günde okudu
·
Okunma: 06 Haziran 2026 13:12
“Bir roman, anlatmak istediği fikirlerin ağırlığı altında ezilir mi?” Herkese selamlar sevgili kitap dostlarım. Bugün Ahmet Ümit ’in okuduğum dördüncü kitap olan Beyoğlu'nun En Güzel Abisi ’nden bahsetmek istiyorum. Açık konuşacağım; Bir Aşk Masalı ’nı saymazsak ( onu hiiç beğenmemiştim) Ahmet Ümit’ten şimdiye kadar okuduğum kitaplar arasında en az beğendiğim eser bu oldu. Üstelik bu kadar övülen, bu kadar sevilen bir kitaptan bunu hiç beklemiyordum. Belki Başkomiser Nevzat serisine kronolojik sırayla başlamamış olmamın bunda bir etkisi vardır, bilemiyorum. Çünkü bu kitap, Başkomiser Nevzat’la tanıştığım ilk kitaptı. Ama dürüst olmak gerekirse, yıllardır duyduğum övgülerden sonra karakterle aramda beklediğim o bağı da kuramadım. Kötü bir karakter değildi elbette ama bende “işte bu yüzden herkes onu bu kadar seviyor” duygusunu uyandırmadı maalesef... Kitabın beni en çok zorlayan tarafı ise klişeler oldu. O kadar fazla klişe vardı ki birçok yerde kendimi bir roman okurken değil de Arka Sokaklar’ın bir bölümünü izliyormuş gibi hissettim. Mafya tiplemeleri, polislerin kendi aralarındaki konuşmaları, bazı olayların ilerleyiş biçimi… Bir süre sonra beni hikâyenin içine çekmek yerine hikâyeden uzaklaştırmaya başladı. Açıkçası kitabın büyük kısmını sıkılarak okudum. Ama beni asıl rahatsız eden şey bu da değildi. Daha önce Ahmet Ümit kitaplarıyla ilgili yazdığım incelemelerde de bundan bahsetmiştim. Ahmet Ümit’in romanlarında çoğu zaman çok yoğun bir mesaj verme isteği hissediyorum. Elbette edebiyat yalnızca güzel cümleler kurma sanatı değildir. Edebiyat aynı zamanda topluma ayna tutar, sorgulatır, rahatsız eder, düşündürür. Buna sonuna kadar katılıyorum. Fakat güçlü bir romancı, söylemek istediği şeyi hikâyenin içine yedirir. Siz o mesajı satır aralarında hissedersiniz. Buradaysa birçok yerde
Edebiyat
Beyoğlu'nun En Güzel AbisiAhmet Ümit · Everest Yayınları · 201943,5bin okunma
İskender Pala/A-71
2/10
·320 syf.··
2026 16. kitabı
Bu senenin en saçma kitabı olduğunu düşündüğüm ve yazarı sevmeme rağmen hayalkırıklığı yaşadığım romanı oldu.Bilimkurgu,distopya,küreselciler...derken hepsi birbirine girmiş bir kurguydu.Rüyalarımız bile daha gerçekçi olur diyebileceğim cinsten mantık ötesi buldum.Özellikle tasavvuf ile bilimkurguyu harmanlamak için;tayy-i zaman yapabilen veli sıfatındaki kişilere yapay zeka konulu,nano teknoloji motifli konuşmalar,diyaloglar,arabalar hiiç mi hiç olmamış:(((
1000 Kitap
A-71İskender Pala · Kapı Yayınları · 20222,746 okunma
📚🔔 Tatil zili çaldı! Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞 Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
GİZLİ SAKLI İNCELEMESİ
Yani cidden bir kitabı yarım bırakmayı hiiç sevmiyorum ama akmıyordur resmen, ilk 100 sayfada zaten çok ilgimi çekmedi bazı kısımları çok saçma ve cringe gelmişti ama nedense hep güzelleşeceğini düşünmüştüm ama olmadı, hiç beğenmedim bitiremedim yani eziyet gibi geldi eğer okumayı düşünüyorsanız okumasanızda olur bence…
Gizli SaklıLucia Franco · Prime Kitap · 2025125 okunma
7/10
·332 syf.··
2026 8. kitabı
Lise zamanından beri gördüğüm bir seriydi ama pahalı diye almamıştım. Şimdi kindle da tekrar kitap okumaya başladığım için oradan okudum. 25 yaşında biri olarak esas karakteri kardeşim olarak görüyorum ama hikaye nasıl devam edicek merak ediyorum. Ben bu çiftin esas erkeğini hep aaron olarak görmüştüm ama burada baya kötü birine benziyor. Aşk üçgeninden hiiç hoşlanmam ama ileri kitaplarda düzelicek umuduyla okuyacağım devam kitaplarını.
Bana DokunmaTahereh Mafi · DEX Yayınları · 20242,301 okunma
6/10
·224 syf.··
2026 2. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 07 Ocak 2026 06:46
Yani bu sene hiç yılbaşı ruhu olmadığı için biraz daha o havayı zorla sürdürmek istemiştim ama sonuç bu işte Kendime de sinirlenmek istemiyorum çünkü puanını bilerek ve az da olsa incelemelere göz gezdirdikten sonra kitabı okudum :D Hani bu tarz kapak tasarımından ismine noel temalı olup hiiç o havaya sokamayan çok nadir kitap görmüşümdür Yazarın kısa notunda diğer kitaplarının (hiçbirini okumadım) aşırı kalın olup bunda kendini denediğini ve “ateşli” sahne ekleyerek novella yazdığını vs görüyoruz. Ablacım uzun kitapların iyiyse belki o yoldan devam etmelisin? Ben kendi mağaramda mutluyum. Eski sevgilisiyle (yani teoride sevgili bile olmamışlar) kız kardeşinin evlenmesi tamam bi noktası kabul edilebilir AMA o düğün konuşmasında söyledikleri şey aşırı aşırı overdoze geldi bana, Tr şartlarında olsa cıks cıks cıks sesleri yükselirdi. Başından ortasına çekilebilir bir kitaptı yarıdan sonrasını farklı biri devralmış (abla kısa yazamıyor diye bir iş bitirici tutmuş gibi) duruyor Zaten cringe noktalar da kitabın yarısından sonra bence Yani 220 sayfada saatlerce LEGO sırası bekledi diye karaktere yükselemiyoruz öyle bir bağımız yok bide gidip son sayfalara yazmışsın??? Neyse yani yarım günde okunur benim elimde haddinden fazla süründü
Tek Dileğim SensinLauren Asher · Olimpos Yayınları · 2025449 okunma
RUHUM ONDA KALDI
5/10
·432 syf.··
2025 78. kitabı
·
3 günde okudu
·
Okunma: 09 Kasım 2025 18:51
Herkese Merhaba, Yeni bir fantastik bir seriye merhaba dedik.. hem mafya hem fantastık olayı merak ettiğimden okudum. Ama sevemedim... Konusu gelirsek; New Orleans’da hemşirelik yapan Cate, kardeşi kurtarmak için New Orleans’ın karanlık ve ürkütücü prensiyle yüzleşmek ve kardeşinin hayatı için yalvarmak zorunda kalır. Aralarında bir anlaşma yapmak ister Lachlan Gage hem ölümcül hem de baş döndürücüydü ve ilgilendiği tek bedel Cate’in ruhuydu. Ve böylece Lach cate kendine bağlar… Kitap ta ne anlatıyor ne oluyor kım nedir necıdir anlamadan okuyoruz... öyle anlamaya çalışarak okudum valla ama boş okudum yaniii. fantastık olaylar yoktu, mafyetik bir şeyler bekledim yoktu... dümdüz ergen karakterleri okuduk...Yine hüsran... Şimdi yine başımızda normalde özgüvensiz bir kadın karaktermiz olan Cate, aşırı güçlü ve fey olan Lachlan yanında olağnüstü bir özgüven gösterisi yapıyor. Sanki adam senin kardeşini kurtarmak zorundaymış gibi tavırları vardı. Şımarık ve bence bencil bir karakterdi. Işte bunu ruhunu bağlar ve kendi fey dünyasına götürür. Cate asla sevmedim. Tam sevmediğim kadın karakter özellikleri vardı. İşte gereksiz biribleriyle sataşmalar, yazar nefretten aşk yazmaya calışmış ama bence yazamamış. Bu arada Cate neye benzediğine dahil hiiç fikrim yok . yazar asla kızın betimlememiş, sadece koyu renk gözlerini olduğunu biliyoruz... hee bide görenler güzel dedi kızı, onu anladık... olaylar fılan oldu işte fey olayları diper saraylardaki feyler onların güç savaşlarını okuyoruz... tabiki sırlar fılan cıkıyor.. Sevmediğim şeyler daha coktu... özellikle seks partilerin olması. Neymiş feyler evlenmeden önce son bir vuruş yapıyorlarmış gelde cıldırma yanii cok gerekli bunları okumamız... işte kim kime dum duma durumlar mevcuttur. Ve kadın karaktermiz cinsel olarak
Fantastik
Ruhum Onda KaldıGeneva Lee · Ephesus Yayınları · 202574 okunma