hilimoni

hilimoni
@hilimoni
Okuyarak gezen bilir. *** Bir bebek tarafından büyütülüyorum

hilimoni

, bir kitap okudu
6/10
·160 syf.·
2020 5. kitabı
Sarah Ockwell Smith
8/10 · 12 okunma
Reklam
9/10
·224 syf.··
2020 3. kitabı
TABULAR... Birisi çıkıp dese ki “anne babamızı sevmek -zorunda-olmak bir tabudur” nasıl karşı çıkarız di mi içten içe.... Toplum her zaman ebeveynlerimizi koşulsuz sevmemizi bekler. Biz de aksini düşünmeyiz bile. Zaten seviyoruzdur, nasıl sevilmezdir. Zannederiz ki en çıkarsız sevgi anne-babalarımızdan gördüğümüzdür! Peki birer yetişkin olduğumuzda onları görmek bile istemeyeceğimiz onlara söylenseydi, bize davranışları yine aynı mı olurdu? Hayatta bir çok şey öğrenilmiştir ama anne baba sevgisi öğretilmiştir. Hatta dayatılmıştır. Şanslı olanlarımız karnı tok ama ruhu aç yetiştirildik. Diğer kısmımızın ise karnı bile açtı. Psikologlar bir çok sorunun kaynağının çocukluğumuzda olduğunu söyler, bugünün huzuru için geçmişte yaşadıklarınızı affedin derler. Peki insan nefret etme hakkı olmayan birini nasıl sevebilir!
İlişkiler
Beden Asla Yalan SöylemezAlice Miller · Okuyan Us Yayınları · 20194,205 okunma
Puan vermedi·300 syf.··
2020 2. kitabı
·
23 günde okudu
·
Okunma: 13 Nisan 2020 16:26
Bir kaç haftalık anneydim kitaba başladığımda. Bir yandan ilk defa anne olmanın acemiliği, bir yandan o güne kadar çocuk olmanın profesyonelliği. Karakterim sandığım şeylerin ne kadarı DNA’mda kodlu değilde sonradan öğrenilmiş, hatta en güvenli limanım zannettiğim ailem tarafından tamamen iyi niyetlerle beni yaşama karşı törpülemiş.... Ya ben o törpülenmişlikle nasıl bir anne olacağım.... Kaygılar, korkular, belirsizlikler, ihtimaller...... Kitabı bana veren annemdi. Kendi çocukluğunu sorgularken, anneliğinin de eleştirilmesi için...”Belki de senin için doğru zaman değil” diye de ekledi. Okunacaklar listemde neden ilk sıraya onu koyduğumu bilemiyorum. Çocuk olmamdan yana hiç şikayetim yoktu ama anne olmayı öğrenmeye çalıştığım içindi galiba.... Şimdi kitabı bitirdim. Sarsıldım... ıskalamak üzerdeymişim belki de anneliği.. Ya da sıfatı her neyse. Yeni yavruyu, yeni yaşamı.. Yeni bir can olmak, ne kadar incecik iplerle örülü kapkalın bir hayatmış meğer... Ben mi; kendi sesimi susturmaya o kadar alışmışım ki, kendimi eleştirmeye. Kendimin arkasında durmamaya.. Daha kendimin arkasında duramazken, öğrendiğim bu yeni yavruyu yetiştirirken bana uzatılan ve uzatılacak olan bütün oklara kendimi nasıl siper edeceğim bilemiyorum. Susuyorum. Benden başka herkes doğruyu biliyor gibi davranmaya devam ediyorum. İnşallah canım oğlum, özellikle de en yakınlarımızdan seni korumayı en kısa sürede öğreneceğim. Ve seni kendimden korumayı sana öğreteceğim....
İyi Aile YokturNihan Kaya · İthaki Yayınları · 20187,9bin okunma