hilal

hilal
@hilvlt
şeyhim kainata alışamadım

hilal

, bir kitap okudu
Puan vermedi·112 syf.·
4 saatte okudu
·
Okunma: 08 Aralık 2022 12:45
·
2022 18. kitabı
Albert Camus
7.9/10 · 137,5bin okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
insan daha ölüm düşüncesine alışmadan cenaze arabasının peşine takılmak zorunda kalır.
Sayfa 15·Kitabı okudu
benim için yeni okurluk dönemi bitmiştir!!
“aa iki durak kalmış” hikayeleri
Puan vermedi·148 syf.··
2022 12. kitabı
kütüphanede ahmet ümit kitabı ararken agatha yazısını da görünce arkasını okumadan roman zannederek büyük umutlarla aldığım kitap. okumaya başladıktan sonra kısa kısa hikayelerden oluştuğunu gördüm. polisiye romanı tercih etsem de bu kısa hikayelere bağlanmam zor olmadı. hikayelerin kısa olmasına rağmen olaylara alışmak (belki de başkomiser nevzat’tan kaynaklanıyordur) zamanımı almadı. ahmet ümit’in romanlarında da yaptığım gibi akıl yürütme ve tahminlere devam edebildim. çünkü kolaylığa kaçılmamış; karmaşıklık, insana zevk veren bir anlatımla sayfalara dökülmüştü. dilinin okunmasını daha zevkli hale getirdiği, kısa yolculuklarda okunursa güne heyecan katan kitaptır. bunlar göz ününde bulundurulursa tavsiye edeceğim kitaptır. herkese iyi okumalar
Edebiyat
Agatha'nın AnahtarıAhmet Ümit · Everest Yayınları · 201914,1bin okunma
Yal...nı…zım
9/10
·416 syf.··
Beğendi
·
2022 17. kitabı
·
9 günde okudu
·
Okunma: 07 Aralık 2022 11:22
psikolojiyle ilgilenen bir hocanın bahsetmesiyle aldığım kitap. peyami safa’nın okuduğum ikinci kitabı, bundan sonra daha çok okuyacağımı düşünüyorum. ilki fatih harbiye idi. iki kitabın da hayatıma çok katkıları olacağını hissediyorum. bir kitabı sadece okuduğumuzda değil oradaki kelimeleri, düşünceleri, karakter özelliklerini hayatımıza kattığımızda o kitabı bitirmiş oluruz. peyami safa da bende bunu gerçekleştirebiliyor. iki kitabında da doğu-batı arasında kalan karakterler mevcut, ikilemler peşlerini bırakmıyor. yanlışların arasında doğruyu doğruların arasında yanlışı arıyorlar. aslında doğruları kendileri biliyorlar ama kendilerini kandırmak, zorunda olmadıkları düzene uyum sağlamak, dönüşmek istiyorlar. kitap üç bölümden oluşuyor. bu direkt yapılmamış ama geçişler fark ediliyor. farklı bakış açılarından aynı karakterleri görebilmek kitaba başka bir boyut katmış. kitabı uzun sürede ve yavaş okudum çünkü karakterlerin ağır hislerini birkaç cümlede anlatmış peyami safa; bunu anlamaya çalışmak, üstünde düşünmek çok daha zordu. derin bir psikoloji/felsefe içerisinde yazılmıştı, biraz okuduktan sonra uzun süte aklımı meşgul etmeye devam etti. kitabın içeriğinden, olay örgüsünden bahsedersem konusu için okunulabilir ve hepsini alıntı olarak paylaşmak istediğim cümleler gözden kaçabilir (ve tabii biraz acemliğimden dolayı bunu nasıl yapmam gerektiğini bilmiyorum) diye bunu yapmayacağım. hayatımda okuduğum en etkileyici romandı, hakkında sayfalarca yazı yazdım, kendimi buldum ve kendimden kaçtım zaman zaman… başıyla sonuyla karakterleriyle olay döngüsüyle günlerce insanın aklından çıkmayan düşünceleriyle harikaydı. bendeki etkiyi çoğu kişiye yapabileceğini düşünüyorum. bazı yerler fazla ağır geldiği için ve gerçeklikten fazla koptuğu için bir puan kırdım. kesinlikle
Edebiyat
YalnızızPeyami Safa · Ötüken Neşriyat · 202227,3bin okunma