📚🔔 Tatil zili çaldı!
Bir yıl boyunca verilen emeklerin ardından şimdi dinlenme, keşfetme ve yeni maceralara atılma zamanı. 🌞
Bu yaz bol kahkahalı, bol anılı ve elbette bol kitaplı geçsin. Tüm öğrencilere keyifli tatiller diliyoruz! 💙📖
Yazarın okuduğum ilk kitabı ve son olmayacak çünkü Mishima'nın inanılmaz betimlemeleri var. Günlük hayattan sıradan kelimelerle derin duyguları, felsefi görüşleri ifade eden betimlemeleri bu yazar ne anlatırsa anlatsın okunur hissine kapılmama sebep oldu. Bunun dışında, Japon kültürünü daha yakından tanımak, imparatorluk ailesine bakış açısını ve batılılaşma akımının soylu ailelerdeki etkisini görmek, Matsuagelerin evine konuk olup Japon tarzı bahçelerde, Batı-Japon tarzı evlerde gezinmek de güzeldi. Kiyoaki ve Satoko'nun hikayesine ise çok kapılamadım, Kiyoaki'nin hissettiği şeyin aşk değil de egodan ya da drama arayışından kaynaklanan duygular olduğu düşüncesindeydim. Hayatında sorunu olmayan, boşluğa düşmüş bir gencin kendine macera araması gibiydi ama Japon kültüründeki kapalılık nedeniyle böyle sanmış da olabilirim, bilmiyorum. Sonuç olarak okumaya değer bir kitap olduğunu düşünüyorum.
Bahar KarlarıYukio Mişima · Can Yayınları · 2018783 okunma
Yumuşak sabah esintisi, hışırdayan ağaçlar, kuşların kanat çırpışları, cıvıltıları - hepsi de sürekli gözlerimde, kulaklarımdaydı. Oysa ben, hepsinin yalnızca hayatta olma sevincinin, yaşamın güzelim özünün cisimleşmiş hali olduğuna inandım. Görünen yüzeyin altında günbegün bir şeylerin değiştiğini ayrımsayamadım. Bir sabah dünyanın tadına bakmak için dursaydım ve dilimdeki tadın önemli ölçüde değişmiş olduğunu anlasaydım... ah, keşke bunu yapsaydım, o zaman bu dünyanın ansızın Prenses Çan'sız bir dünya olup çıktığını kesinlikle anlardım.