İç telaşı yüksek, aceleciliği belirgin bir kişinin duygularını yönetmesi neredeyse imkansızdır.
Duygular, ancak sağlıklı bir biyolojik ritme eriştiğinde yönetilebilir.
Insanın kendiyle baş başa kalmaya, içe doğru derinleşmeye, yaşamı telaşsız gözlerle seyretmeye, duygusal bir dinginlik içinde kahve yudumlamaya ihtiyacı vardır... Bu lüks değil ihtiyaçtır. Bu ihtiyaç giderilmediğinde kişi gergin ve huzursuzdur.