Gökyüzü karanlık ağırlıyor şimdi, Gidilmemiş yıldızlara öykünüyor yarım ay. Gözlüklerimi siliyorum yorgun harflerden, Karşı binaların alnına vuruyor ışığı. Eğilip öpüyorum odadaki yalnızlığı, Hoş geldin diyorum, ey mor fistanlı gece. Gençliğim kalabalık bir meydandı, Şimdi her dize bir eve dönüş hikâyesi. Ali İhsan Konuklu
Önerinin, tavsiyenin ve nasihatin kıymeti nefsine hoş gelip gelmemesine bağlı ise(veya ona bağlamışsa) ne diye bunu başkalarından isteyip durur ki insan!
Düşünce
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
iyi ya, madem ki hepimiz günün birinde çekip gideceğiz, o halde bunca matem, bunca kahır niçin? sizinkisi matem değil zaten, korku, korku! hayat demek, ölümü beklemek demektir. az çok hepimiz denizi, yıldızları, ağaçları işte falanları filanları göreceğiz, birçok şeyin tadına bakacağız, sonra da ister istemez "gidiyorum elveda" şarkısını söyleyeceğiz. öyleyse, gidenin de kalanın da gönlü hoş olsun." Sadri Alışık
Bu gece ay ne hoş🌔
Alıntı
"Ne hoş bir güzelliği vardır; hafif adımlarla, dünyadan gülümseyerek geçenlerin.." Virginia Woolf
Suphi'ye Hırranâme...
Miyavlar naza başlar, hiç sormayın Suphi’yi, Bırakır o fareleri, bekler kapıda beni. Sırma bıyık, mahmur bakış, endamı nasıl da hoş, Suphi’yi gören herkes hemencik olur sarhoş. Ciğer peşinde koşmaz, onun derdi başkadır, Gönlü hep yükseklerde, asil bir sevdadadır. Minderi taht eylemiş, keyfine diyecek yok, Dünya yıkılsa tınmaz, gözü gönlü zaten tok. Hey Suphi! Bu ne azamet, bu ne çalım satıştır? Seni gören sanır ki tüm kedilere baştır. nefes-kelam.blogspot.com/2026/06/suphiye...