Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol

Hasan Yılmaz

9 Subay Olayı
"Her şey olup bittikten sonra hikâye anlatmak kolay ve zevkli bir iştir. Ancak gizli bir ihtilal örgütünün üyesi olarak ve hele bu örgütün bir kısmı yakalandıktan sonra yaşamak, insan ruhunu, benliğini kemiren, sinirlerini bozan, verimliliğini düşüren bir yaşantıdır."
Sayfa 44 - Orhan ErkanlıKitabı okuyor
Reklam
Kral Davut Neden Kudüs'ü Başkent İlan Etti?
"Hebron'un tüm sembolizmine rağmen Davut Kudüs'ü yeni başkenti yaptı ve Kutsal Kitap'taki ifadeyle 'tüm İsraili' otuz üç yıl daha buradan yönetti. Davut'un Kudüs'ü birleşik krallığının başkenti yapma kararında şehrin kalesi, surları ve kutsal kökenleri bir rol oynadıysa da muhtemelen en önemli sebep şehrin ne Yehuda'ya ne de İsrail'e ait olması ve İsrail'in on iki kabilesinden hiçbirinin şehir üzerinde herhangi bir tarihi ya da dini hak iddia etmemesiydi. Aslında fetihten sonra Kudüs kozmopolit bir şehirdi. İsrailliler yerli Kenanlı ve Hititlileri kovmak yerine onların arasında yaşadılar. Kudüs, kralın İsrail ve Yehuda kabilelerini kendi merkezi kontrolü altına alabileceği bağımsız bir başkent için mükemmel bir seçimdi."
İsraillilerin Mısır'dan Çıkışı
"Mısır kayıtlarında Mısır'dan Çıkış öyküsünü destekleyen hiçbir ayrıntı bulunmazken, vakıa ancak MÖ dokuzuncu ve beşinci yüzyıllar arasında yazıya geçirilmiştir. Nitekim köktendinci birkaç bilim adamı dışında, genel olarak kabul edilen görüş Mısır'dan Çıkış olmadığıdır, ancak Apiru arasında bulunan az sayıda İsrailli Kenan'a kaçmış olabilir ve anlattıkları sıradan bir gerçekliği dramatik hale getirmiş olabilir - yani İsrailliler, zaten Kenan'ın dağlık bölgelerinde yaşayan ve yavaş yavaş Vaat Edilmiş Topraklar olarak adlandırdıkları ülkenin tamamını ele geçiren yıkıcı bir yabancı paralı asker ya da haydut grubu olabilir."

Okur Takip Önerileri

Tümünü Gör
Merneptah'ın İsrail Seferi
"Ramses'in oğlu Merneptah'ın hükümdarlığı sırasında dikilmiş, MÖ 1209 yılına tarihlenen bir stelde, 'İsrail harap oldu, soyu yok oldu' şeklinde kısa bir yazıt bulunmaktadır. Bu, o dönemde İsrail'e Kutsal Kitap'ta yer almayan tek atıftır ve Merneptah'ın Kudüs'ün kuzeyindeki dağlık bölgede yaşayan, toplu olarak İsrail olarak bilinen müttefik Efrayim, Benyamin, Manaşşe ve Gilat kabilelerine karşı yaptığı başarılı sefere atıfta bulunmaktadır."
Sayfa 34 - Bazı cümlelerde aynı kelimelerin birden fazla kullanılması; yazar, çevirmen veya baskı hatasıdır. Alıntı, kitaptan tam metin olarak aktarılmıştır.Kitabı okuyor
Yerleşme ve Seyahat Özgürlüğüyle Birlikte Kişi Hürriyetinin de Kısıtlanması "Kimseden izin almadan şehrinin sınırlarını geçen kimse suçlu sayılır. Elinde başkanın izin kağıdı yoksa bir kaçak olarak geri getirilir ve kendisine ağır ceza verilir. Bu suçu tekrarladığı durumda ise özgürlüğünden olur."
Reklam
Ütopya'nın En Katı Kuralı
"Kurultay ve büyük halk toplantıları dışında, bir araya gelip memleket işlerini konuşmak ölümle cezalandırılan bir suçtur. Bu da, başkanla Traniborelerin kendi isteklerine göre bir araya gelip, halkı zorbaca kanunlarla ezmeye ve rejimi değiştirmeye kalkışmalarına karşı bir önlem olsa gerek."
İdeal Kral
"Yurttaşların kin beslediği, hor gördüğü bir kral; halkı ezerek, soyarak, dilenci durumuna düşürerek tahtında tutunabilecekse, bıraksın krallığı insin gitsin tahtından. Bu yollarla belki kral adını elinde tutar; ama ne yiğitliği kalır ne büyüklüğü. Kral yüceliği dilencilerin değil, zengin ve mutlu insanların başında kalmakla kazanır."
"Halkın yoksulluğunun baş nedeni aristokratların çokluğudur. Bu hiç bir işe yaramayan, bu bal vermez arılar başkalarının alın teriyle geçinmekte, topraklarında çalışanlardan daha fazla yararlanabilmek için onları derisine kadar yüzmekte, bundan başka da bir gelir kaynağı bilmemektedirler. Ama iş keyif için para harcamaya geldi mi, bu adamların yapamayacağı çılgınlık yoktur."
"'Bana bencil demeye dilleri varmaz herhalde; daha fazla para kazanmak için benim bir krala kölelik etmemi isteyemezler.' 'Yanlış anlamayın,' dedi Peter; 'sizin kral yanına uşak olarak değil, bakan olarak girmeniz gerektiğini söylemek istemiştim.' 'Dostum, krallar, ikisini pek ayırmaz birbirinden. Bakanı da kendilerine hizmet eden bir adam olarak görürler.'"
"Platon der ki: Günün birinde filozoflar kral, ya da krallar filozof olursa, insanlar o zaman mutluluğa kavuşur. Filozoflar krallara öğüt vermeyi bile küçümserlerse o mutluluktan çok uzaktayız demektir."
Reklam
"Revirin kapısının önünde, ölmek üzere olan yaşlı bir adam bana şöyle bağırıyordu: 'Tekrar görüşmek üzere.'"
Sayfa 109Kitabı okudu
"Aziz Milletime Tavsiyem"
"Efendiler, bu vesileyle, muhterem milletime şunu tavsiye ederim ki, sinesinde yetiştirerek başının üstüne kadar çıkaracağı adamların kanlarındaki, vicdanındaki asil cevheri çok iyi tahlil etmek dikkatinden bir an feragat etmesin!"
Sayfa 501Kitabı okudu
"... ödevlerini yapmak ve bir adam olmayı kabul etmek, yalnızca yaşlı olmaya götürür insanı."
"Mutlu olmak değil artık dileğim, yalnızca bilinçli olmak."
Konsey
"'... bir gün Martı Jonathan Livingston, bu sorumsuzluğunun bedelinin çok ağır olduğunu öğreneceksin. Yaşam bizim için meçhuldür. Bilebildiğimiz tek şey, bu dünyaya yemek ve olabildiğince uzun yaşamak için geldiğimiz...' Bir martının, Konsey'in önünde kendini savunma hakkı yoktur. Fakat Jonathan'ın sesi birden yükseldi. "Hangi sorumsuzluk kardeşlerim?" diye bağırdı. "Yaşamın gerçek anlamını arayan, bulmaya çalışan bir martıdan daha sorumluluk sahibi biri olabilir mi? Bin yıldır yaptığımız tek şey balık peşinde koşmak. Artık yaşamak için bir nedenimiz olmalı; öğrenmek, keşfetmek, özgür olmak gibi...'"
Sayfa 38 - Martı Jonathan Livingston'un savunmasıKitabı okudu
148 öğeden 1 ile 15 arasındakiler gösteriliyor.