Tarihçilikte de zaten tarih bilmesi gereken bir insanda böyle "ben okudum bildim havası" olmamalıdır. Devamlı okuyup tetkik etmelisin. Çünkü devamlı görüşlerin değişir, bazı sert hükümlerde yumuşama olur, bazı şeylerde de ters hükümler vermeye başlarsınız.
Bir büyük oyun var etrafımda oynanan; bir de küçük, benim oynadığım. Yine de ayaktayım çoğu zaman. Hiç bir şeye inanmıyor, yine de yaşıyorsam, bu oyun değil de nedir?