Ustalar üniversite kurslarında ya da dergahlarda bulunmaz çok zaman... Uzun beyaz sakalları iki büklüm bir bedeni sesi ve asası olmak zorunda da değildir. Bazen küçük birer çocuk olup çıkarlar karşımıza,bazen dost,bazen düşman olurlar, bazen kaza, bazen tesadüf olurlar,bazen sevgili bazen arkadaş olurlar,bazen bir sokak hayvanı,bazen bir afet olurlar geçerler içimizden. Ustalık yolunda en kıymetli dersler aktarırlar varlığımıza...
Ölçülü bir hayat yaşayın.Tüketmeyen kirletmeyen bir hayat...Her esen rüzgarda savrulmayacağınız, düzenli bir hayat... Neyi öğreneceğinize,neyi yapacağınıza kendinizin karar verebileceği bir hayat...
""Tabiatla kavga etmeye başladığınız an,ona saygı duymadan,onu okşamadan, onun ürünlerinden faydalanmadan yaşamaya başladığınız an,tabiat sizden çok fena intikam alır.Doğaya dönmek lazım, doğayla barışmak lazım.Doğaya intibak etmeyi;onunla beraber,ona saygı duyarak yaşamayı birçoklarımız unuttu.Çok açık ki hatırlamak ve hatırlatmak gerekiyor.""
~İnsanın ara vermeden, yaşamın başka yönleriyle meşgul olmadan,kendine nefes alacak bir vakit tanımadan çalışması yalnıştır.Sağlığı da bozar.Okuyacaksanız bile evde başka şey okuyacaksınız.İşiniz üzerine okumayacaksınız.Ayrıca evde bir sessizlik,bir kişisel alan da gerekir.~