Aşırı uyumluluk, uyum bozucu bir eylemdir.
Çünkü aşırı uyumsal olursak, karşımızdaki ne düşündüğümüzü bilmez; ne hissettiğimizi, ne talep ettiğimizi, hangi yemeği sevdiğimizi, nasıl ortamlardan hoşlandığımızı bilmez. Böyle olunca da karşımızdaki insan bize karşı bir duruş gösteremez, bize kendini ifade edemez, nerede nasıl davranacağını o da bilemez, bir süre sonra da keyfi davranmaya başlar. O zaman da hem karşımızdakinin istediğimiz gibi davranmasını ister hem de davranmadığı için onu suçlarız.
Onun yanında; kaygılıysan, fikrini beyan etmekten korkuyorsan, her an suçlanma korkusu yaşıyorsan, gülmeni, ağlamanı, konuşmanı kontrol ediyorsan kendini suçlama. YANLIŞ KİŞİNİN YANINDASIN.