Bu kitabı sanıyorum 2007 yılında annem almış. Bende lisedeyken okurum diye çantama atmıştım ve ne yazık ki okudum. Diğer inceleme yapan arkadaşlar gibi beğenenlerden değilim. İnsanın biyolojik dengesine aykırı bu uyku düzeni. İçinde bazı üstün zekalıların 4-5 saat uyuduğu yazıyor ama Einstein ın 12 saat uyuduğu yazmıyor. 5-6 dahinin adını vererek büyük bir genelleme yapıyor. İnsanın uyurken salgıladığı hormonlardan habersiz. Kaliteli uykunun hafıza, ögrenme gibi beyin fonksiyonlarinin guclendirilmesi (consolidation) için vazgeçilmez olduğu gerçeğinden bihaber olan birinden bahsediyoruz. Hem bir insan bu kadar az uykuyla nasıl yaratıcı eserler ortaya koyabilir. Bu zamanda bu önermeyi doktorlar veremezken nasıl oluyorda
tıp biliminden anlamayan bir vasıfsız böyle bir kitap yazar aklım almıyor. Yazımı bilimsel bir makale ile sonlandırıyorum.
healthysleep.med.harvard.edu/healthy/matters...