Tarikat: Çağrı'nın yeni kapağı geldi bugün!
Hem seriye uygun hem de konuyu yansıtıyor ♡
Evrenin kapaklarla da birbirini tamamlayacak olması beni çok heyecanlandırıyor 😌
Açıkçası üç kitabı da yan yana koymak için sabırsızlanıyorum!
Çok yakında yeniden kavuşuyoruz 🤧
Siz nasıl buldunuz?
#oleksayayınları #tarikatçağrı #tarikatkök
Dün canım Hawa Saye M.G.L ile konuşuyorduk ve konu tabii ki yine Tarikat'a geldi (başka bir şey konuşmamıza fırsat vermiyorum).
Bana dedi ki "Tarikat bence Criss'in hikâyesi."
Neden böyle düşündüğünü sordum.
"Çünkü Criss kendi ayakları üzerinde durmaya çalışıyor. Ne kadar kötü hâlde olduğunu umursamadan yurttakilere yardım ediyor. Ve sonu işte malum..." dedi.
Dünden beri bunu düşünüyorum.
Ama Criss'i değil. Arkadaşımın, hikâyesi anlatılan bir karakteri nasıl tanıttığını, yani onu aslında nasıl gördüğünü.
Tarikat: Çağrı'nın öne çıkan bir baş karakteri yok.
Bu yüzden Tarikat'ı gerçekten okuyanlar bence kendilerini en iyi yansıtan karaktere çekiliyorlar.
Hawa Saye M.G.L mesela ilk kitaptaki Crystal'dan nefret ediyor. TARİKAT: Kök'ün anlatıcı sesi Crystal. İlk taslağı arkadaşıma gönderdiğimde, okuduktan sonra en azından Crystal'ı anlayacağını söyledim.
Bitirdikten sonra "Anlıyorum ama yine de nefret ediyorum." dedi. Crystal'ın tüm duygu ve düşüncelerini, mecburiyetlerini, eylemlerinin arkasındaki sebepleri görmesine rağmen bu hissi değişmedi. Ama bugün bile Criss'ten aynı heyecanla bahsediyor.
Ya iyi bir yazarım ya da arkadaş seçimimde zirve yaptım.
İki türlü de ben kazanıyorum ✨
Dün canım Hawa Saye M.G.L ile konuşuyorduk ve konu tabii ki yine Tarikat'a geldi (başka bir şey konuşmamıza fırsat vermiyorum).
Bana dedi ki "Tarikat bence Criss'in hikâyesi."
Neden böyle düşündüğünü sordum.
"Çünkü Criss kendi ayakları üzerinde durmaya çalışıyor. Ne kadar kötü hâlde olduğunu umursamadan yurttakilere yardım ediyor. Ve sonu işte malum..." dedi.
Dünden beri bunu düşünüyorum.
Ama Criss'i değil. Arkadaşımın, hikâyesi anlatılan bir karakteri nasıl tanıttığını, yani onu aslında nasıl gördüğünü.
Tarikat: Çağrı'nın öne çıkan bir baş karakteri yok.
Bu yüzden Tarikat'ı gerçekten okuyanlar bence kendilerini en iyi yansıtan karaktere çekiliyorlar.
Hawa Saye M.G.L mesela ilk kitaptaki Crystal'dan nefret ediyor. TARİKAT: Kök'ün anlatıcı sesi Crystal. İlk taslağı arkadaşıma gönderdiğimde, okuduktan sonra en azından Crystal'ı anlayacağını söyledim.
Bitirdikten sonra "Anlıyorum ama yine de nefret ediyorum." dedi. Crystal'ın tüm duygu ve düşüncelerini, mecburiyetlerini, eylemlerinin arkasındaki sebepleri görmesine rağmen bu hissi değişmedi. Ama bugün bile Criss'ten aynı heyecanla bahsediyor.
Ya iyi bir yazarım ya da arkadaş seçimimde zirve yaptım.
İki türlü de ben kazanıyorum ✨
Ben, Malala
Uygulamanın uzun zamandır kullancısıyım. Burada bir hayli de hesabı takip ediyorum. Bazen akışta paylaşımlar gözüme çarpıyor. "Allah Allah dünyanın çivisi çıkmış. Hiç ülkemizde şeriat olsa böyle mi olurdu?" diye serzenişler görüyorum.
İçimden bu paylaşımları yapanlara sormak geliyor. "Arkadaşım, şeriatın ne demek olduğunu biliyor musun?" diye..
Tabi ki soramıyorum. İçimde kalıyor.
Nihayetinde kitap Taliban'ın İslami değerleri çarpıtarak kendince uydurduğu şeriatla Pakistan'ı yönetmesini konu alıyor. Nasıl mı? Kadının okumasının yasak olduğu, kadının araba kullanamadığı, kadının ülke seçimlerinde oy kullanamadığı, kadının mirastan eşit pay alamadığı, kadının tecavüze uğrayıp uğramadığının şayet beş erkek onaylarsa kabul gördüğü, kadın hayattayken eşinin birden fazla evlilik yaptığı.. Daha neler neler? Şeriatla birlikte Taliban kadını birçok haktan mahrum ediyor.
Taliban'ın değer yargılarına göre kadının görevi: yüzünü gözünü kapatıp, burka giyerek, kocasına karşı boynunu büküp, ona hizmet edip, çocuk doğurmak olmalı.
İşin garibi Taliban'ın şeriatında misal kadın doğum yapacak. Doğumu illa kadın doktor yaptırabilir, erkek doktor yaptıramaz. Eğer ola ki doğumu erkek doktor yaptırırsa günah, zina olur gözüyle bakılıyor. İyi de Taliban kadınlar okula gitmesin diye okulları yakıyor. Eee o halde, okullarda kadınlar eğitim almazsa o zaman kadın doğum doktoru nasıl yetişecek? Kısacası kendiyle çelişen bir Taliban yapmışlar.
Oysa İslamda kadın da tıpkı erkek gibi mirasçı olma, mesken edinme, ticaret yapma, mülk edinme, hukuki tasarrufta bulunma haklarına sahiptir. Ama gelgörelim Taliban'ın Şeriatla yönetiminde kadının bu hakları kullanmasına müsade edilmiyor.
O yüzden ülkemizin Taliban'ın yönettiği şeriatla yönetilmesini isteyen arkadaşlarımın bir kez daha