Akış
Ara
Ne Okusam?
Giriş Yap
Kaydol
...Allah'tan başka her şeyin yaratılış amacı, Allah'a ibadettir. Öyleyse her şeyin varlık bakımından diri hüküm bakımından ise ölü olması kaçınılmazdır. Allah'ın dışındaki her şey, hayat ve ölümü biraraya getirir. Bu nedenle Allah "insan kendisini daha önce yarattığımızı hatırlamaz mı?" diye hitap etmiştir. Burada Allah, şeylik halinde onunla beraber olduğun gibi, bu şeylik yokken de onunla beraber olduğunu ifade eder.
Sayfa 133 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
Onların işleri tuhaf, durumları gariptir.
Sayfa 131 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
Reklam
Sanki bir kuş var başlarında Zulüm korkusu değil, saygı korkusudur bu
Sayfa 130 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
Onlardan birisi de, on beş kişidir. Onlar, ilahi sevgi ve yumuşaklığın sahipleridir. Allah'ın kitabından ayetleri Süleyman'ın rüzgarını dile getiren ayettir. "Onun emriyle akar." Onlar, mümin olsun kafir olsun, Allah'ın kullarına karşı şefkat sahibidir. Onlar, yaratıklara varlık ve cömertlik gözüyle bakar, hüküm ve yargı gözüyle değil! Allah, onlardan hiçbirisine yönetme ve yargı gibi dünyevi bir idare görevi vermez. Çünkü onların tecrübe ve makamları, yaratıkların işini yerine getirmeyi kaldırmaz. Öyleyse onlar, mutlak rahmette Hak ile beraberdir. Allah, bu rahmet hakkında şöyle der: "Rahmetim her şeyi kuşattı."
Sayfa 130 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
...Hallac sarhoş, Şibli ayık idi.
Sayfa 129 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
...gayb adamları da, zuhur ehlidir, fakat şehadet aleminde değil!
Sayfa 128 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
Reklam
Ebu Yezid el-Bestami, İsrafil kalbi üzerinde bulunan kişilerdendi. Peygamberlerden ise Hz. İsa, İsrafil'in kalbi üzerindedir.
Sayfa 126 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
Kalplerinde ruhani ve manevi cennetler bu dünyaya getirilmiş gibiydi. Onlar, yaratıkları varlık olması yönünden -hükmün kendisine ilişmesi yönünden değil- Hakkın yönetişini görürler.
Sayfa 125 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
Zan -tercihte bulunacak şekilde- herhangi bir konuda kesin bilgisi bulunmayan insandan çıkar.
Sayfa 125 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
Hz. Peygamber "Allah rızası için kırk sabah ihlaslı olan kimsenin kalbinden diline hikmet pınarları dökülür" der.
Sayfa 124 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
Reklam
Allah, mümkünlerin varlığını kabul etmesi bakımından kıskançtır. Bu nedenle taşkınlığın "gözüken ve gözükmeyenini yasaklamıştır." Halbuki ortada gözüken ve gözükmeyenden başka bir şey yoktur. Gayret, bu bakımdan her şeye yayılmıştır.
Sayfa 124 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
Mertebe, keşf sahibine işin gerçekteki durumunu bildirir.
Sayfa 123 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
Bir arifin rububiyeti müşahede ettiği bir mertebedeyken o mertebenin zamanıyla bir sürede elde ettiği Allah hakkındaki bilgiyi, başka biri duyu aleminde çalışarak ve kazanarak malum senelerden bin senede elde eder.
Sayfa 120 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
Havari Allah'ın dinine yardım ederken kılıç ile ve kanıtı birleştiren kimsedir. Bu yönüyle kendisine bilgi, ifade ve kanıt verildiği gibi kılıç, cesaret ve atılganlık da verilmiştir. Onun makamı, meşru dinin geçerliliğiyle ilgili kanıtı ortaya koymada atılganlıktır.
Sayfa 116 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
Abdülmecid ona şöyle sormuş: "Bedeller bu mertebeyi nasıl elde etmiştir?" O da şöyle cevap vermiş: "Ebu Talib'in (el-Mekki) zikrettiği dört şeyle elde ettiler." Yani açlık, uykusuzluk, susma ve uzlet.
Sayfa 115 - Litera Yayıncılık, 3. Baskı, İstanbul - 2017, Ekrem Demirli
Geri199
1.500 öğeden 1.486 ile 1.500 arasındakiler gösteriliyor.