Ne et, ne de kandır kurban; o, İslam’ın bir şiarıdır.
Biz kurbanlığa sadece bir kasaplık gözüyle bakmayız. O gün bizim için; bir manadır, bir ihlastır, bir duruştur. Gönlümüze kurduğumuz o geçici dünyevi tahtları, Rabb’imizin huzurunda yere serip tefekkür etme vaktidir.
Biliriz ki; o, İbrahimce bir sadakat, İsmailce bir teslimiyetin nişanesidir. O, bizleri Rabb’imize yakınlaştıran bir vesile; hürmet ettiğimiz, kıymet verdiğimiz bir ibadettir.
Şeytan’la olan mücadeleyi yeniden hatırlamak, içimizdeki o bitmek bilmeyen arzuları dizginlemektir kurban.
Bedelsizdir, emsalsizdir.
Her bayram niyetleri tazeler, ruhumuzu biraz daha arındırırız. Çünkü kurban; derin bir muhabbet, sarsılmaz bir samimiyettir.
Bayramdır; bayramın hasıdır.
Mübarek ola.✨🕊️