"Kötü olmak" sürekli kırmızı bayrak sallayan suçlu ve asi çocuk olmaktır. Bu çocuklar kendilerini feda ederek ailenin günah keçisi, başlıca sorunu olurlar. Kendilerini ailenin acısı, öfkesi, korkusu,
hayal kırıklığının odak noktası haline getirirler. Ebeveynin ilişkisi çözülme aşamasında olabilir ancak çocuk, onlara üzerinde beraber çalışabilecekleri güvenli bir konu sunar; "Evliliğimizi ne yapacağız? yerine "Joanie konusunda ne yapacağız?' diye sorarlar.
Çocuğun, ailesini "kurtarma" yolu budur. Onun ise tek bir hissi vardır: Acısını ve korkularını örten bir öfke.