Şarkılar
Bazı şarkılar sadece sözleriyle değil, ismiyle bile yaralayabiliyor. Mesela Fikret Kızılok'tan Ama Babacığım... Dinlerken ciğerimin sökülmesi bir yana, adını duyunca bile içim sıkışıyor. Babası olmayan ya da varlığını yokluğundan ayırt edemeyen insanlar için o kadar ağır ve yaralayıcı ki insan oturup hıçkırarak ağlamak istiyor. Yahut Tolgahan Tarıoğlu'ndan Unutmak İstiyorum. Evrenin en yaralayıcı şarkıcı. Herkes aşk şarkısı için dinlemez, bazı şarkılar ne için yazıldığından bağımsız sadece acılara dinlenir. Bir sanatçının vefat eden dinleyicine yahut okuyucuna bir şeyler ithaf etmesi dünyanın en güzel vefa örneğidir. İçiniz sıkıştığında gökyüzünü göremiyorsanız bile şarkılar size sonsuz mavilik vaat eder. O maviliği gözünüzde karartabileceğiniz gibi bulutlarla da süsleyebilirsiniz. Seçim hakkı sizindir ve bu da bir yüktür aslında. Bazı şarkılar da yüktür. Genç yaşta ölen ya da talihsiz bir kazada kaybedilen sanatçılar, onlardan arda kalan şarkılar ve bir daha asla yenilerini dinleyemeyeceğiniz, asla konsere gidemeyeceğiniz insanlar. Şarkılar ve kitaplar, iz bırakmak için en iyi yoldaştır çünkü bir kitap binlerce kişiye ulaşabilir, bir cümle binlerce insanın kalbine, ruhuna dokunabilir; bir şarkı gece düşüncelerine eşlik edebilir, sesleri susturmak için açılabilir, belki bir kaçış belki de kurtuluş olarak görülebilir ve onlar okunup dinlendikçe kişi ölümsüz olur. Ölümsüz olabilmek dileğiyle...
Alıntı
laan içim yanıyor üstüne viski içtim birazdan alev alacağım
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?
İçim kurumuş bir göl, bir çöl gibi. Halbuki çöldeki bir vaha gibi olmak vardı.
Balkonumdan dağları izliyorum şehir lambaları usul usul titriyor koca şehrin göğsüne bir yanım karanlık bir yanım da şehrin kuru sessizliği içim de ise olmayan aşkın hasreti. Yunus Talha Cindemir
İstanbul gibiyim yine.. içim dışım kalabalık.. zihnimde binlerce gürültü, ses, ışık.. her yerdeyim ama her yer de her yerde, bulamıyorum.. hoş, aramayı da bıraktım sanırım..
Hayata Dair
Bu aralar içim öyle daralıyor ki sanki herşey beni boğuyor herşey üstüme geliyor... ... رَبِّ إِنِّي لِمَا أَنْزَلْتَ إِلَيَّ مِنْ خَيْرٍ فَقِيرٌ "...Rabbim! Bana göndereceğin her hayra muhtacım."
Duygu ve Düşünce