Emmanuel schmitt ilk defa okuduğum bir yazar ve bu zamana kadar bu kadar güzel şiirsel bir roman okumadığımı belirtmek istiyorum . Kitabı okurken çok güzel öğütlerle karşı karşıya kaldım . 70 sf lık bir kitap olmasına rağmen insanı etkisinden çıkaramayacağı kitaplardan bir tanesi bence . Romanda hem düşündürüp hem de analiz yapmanı sağlayan, Filozoflardan alıntı yaparak üstüne çoook şeyler düşünebileceğin öğütlerle karşı karşıya kalabileceğin ve sonunda vay be dedirtecek bir kitap . Kısa olması beni mutlu etti . Bitirince boş bir kitap okumamış olmanın verdiği mutlulukta cabası
İnsan neden hakikati kaldıramaz?
Birincisi, çünkü hakikat onları hayal
kırıklığına uğratır.
İkincisi, çünkü hakikat genelde
çıkardan yoksundur.
Üçüncüsü, çünkü hakikatin
asla doğru görünümü yoktur - yalanların çoğu çok daha
iyi hazırlanmıştır.
Dördüncüsü, çünkü hakikat yaralar.
Barışı yayacağını sanarak savaşta komutan olmanı
istemiyorum.'
'Anne, ne yapmalı? Yalan mı söylemeli?'
'Hayır, susmalı. Sessizlik, asla ihanet etmeyen
bir dosttur.'"