İklim Zengin

İklim Zengin
@iklimzengin
Her şey çok güzel olacak...
Halkla İlişkiler Uzmanı
Üniversite / Lisans
Ankara
420 okur puanı
Ekim 2019 tarihinde katıldı
8/10
·176 syf.··
2024 88. kitabı
·
19 saatte okudu
·
Okunma: 20 Ağustos 2024 19:33
#okudumbitti Yazarın Şeytani kitabını okuyup çok beğenmiştim. Soğuk Ter kitabında da, yine içsel ve vicdani sorgulamaların olduğu ve gerilimin öbür kitaba nazaran daha yavaş yükseldiği bir roman olmuş. Saplantı, takıntı, aşk ile birleşince gerçekten felaketin nasıl geldiğini görüyoruz. İki kitapta da psikolojik sorgulamaların odağında kurgunun gelişmesi kitabın akıcılığını arttırmış. Benzer bir anlatıma sahip yazar. Hiç bilmeden okusam Şeytani kitabına ne kadar çok benziyor derdim. Yine ters köşe yaparak kitabın sonunda ağzımıza kavanozlarca bal çaldı yazar Alfred Hitchcock'un da Vertigo isimli filme esinlendiği Soğuk Ter kitabını çok beğendim. Filmi de hemen izlemek istiyorum. Tavsiye ederim 8/10
Soğuk TerPierre Boileau · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024271 okunma
Her çiçeğin bir mevsimi, her kitabın bir zamanı vardır. Haziranın tadını yeni hikâyelerle çıkarın.
9/10
·152 syf.··
2024 87. kitabı
·
17 saatte okudu
·
Okunma: 19 Ağustos 2024 16:29
#okudumbitti Harika bir polisiye-gerilim romanıydı . Hem işlenen bir suç yüzünden yaşanan vicdan azabının insanı nerelere götürdüğnü görüyoruz hem de kendi içindeki o vicdan sorgulamasının ağırlığını hissediyoruz. Bence edebî anlamda da o sorgulamaların psikolojik yanıyla dolu olduğu bir kitaptı. Sonu da hiç beklemediğim şekilde ters köşe yaptı Kesinlikle öneririm
ŞeytaniPierre Boileau · Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları · 2024556 okunma
8/10
·416 syf.··
2024 85. kitabı
#okudumbitti Yazarımız çok fazla felsefi açıdan yaklaşmış kitaba. En başta bu beni çok zorladı. Kendi hayatından da izler taşıdığına inandığım için bu izleri takip etmek sonra sonra kitabı çok da keyifli hale getirdi. Kendisi de felsefe alanında görev yapan yazarımız aslında kendini bulma,var olduğunu hissettiğinde ki hayata tutunuş mücadelesini karakterler üzerinden çok iyi aktarmış. Yazarımız ve anlattığı karakter çokça Pessoa'dan etkilendiği için zaman zaman kendi sözü mü, karakterin sözü mü, Pessoa'nın sözü mü diye düşündüren harika felsefi cümlelere değinmiş. Konuyla ilgili düşüncelerime gelecek olursak karakterlerin davranışlarında bazı noktalarda kopukluk hissettim ama onu da yazarın bir romancı değilde felsefeci olmasına bağlıyorum. Karakterlerden bazılarının davranışlarını da onaylamadım . Bir yere kadar acaba kendi hayatını mı anlatıyor derken,bazı noktalar beni kurgu olduğuna ikna etti. Bitiren arkadaşlar ile bunu detaylıca tartışmak isterim. Cünkü devamı #tatkaçıran detaylarına girer. Bir iki oturuşta bitirilmez de uzarsa bence konudan kopulur. Birçok kişi Oğuz Atay'ı anımsattığını söylemiş ama bilemedim . Varoluşsal değerleri bulmakla ilgili konuların kurgulaşmış halini severseniz, tavsiye ederim 8/10
Lizbon'a Gece TreniPascal Mercier · Sia Yayınevi · 20212,194 okunma
9/10
·308 syf.··
2024 79. kitabı
·
6 günde okudu
·
Okunma: 23 Temmuz 2024 23:45
#okudumbitti Monolog şeklinde ilerleyerek üç farklı sesin gözünden dünyaya bakışları ve hayatı sorgulayacağımız yer yer şaşırıp bu da olmaz dediğimiz bir kitaptı. Okuyan arkadaşlar ile birlikte de bolca dedikodusunu yaptığımız ama "aşk" temasından çıkıp hayatın derinliklerine dalan, yer yer kuşatmaların olduğu savaşı anlatan bir eser olarak da sonlanırken ordan oraya savuruyor sizi. Anlatıcıların ruhsal analizleri o kadar iyiydi ki, bana çok geçti. Sanki karşımda tiyatro oyununu oynadılar ben izledim. Çok gerçekçi bir anlatımdı. Kesinlikle tavsiye ederim.
İşin Aslı, Judit ve SonrasıSándor Márai · Yapı Kredi Yayınları · 20194,507 okunma
9/10
·104 syf.··
2024 75. kitabı
·
1 saatte okudu
·
Okunma: 12 Temmuz 2024 00:29
#okudumbitti Arjantinli yazardan okuduğum ilk kitaptı. Ne sularda yüzdüm derken buldum kendimi. Yazar Arjantin'de tarım ilaçlarının çok kullanılmasına ilişkin eleştirel bir metin oluştururken okuyucuya da al şimdi sana kurguyu anlatıyorum birlikte çözeceğiz diye işbirliği yapıyor. Metaforlarını çözmek kadar kurgunun beni düşünmeye sevk etmesini de çok sevdim. Gerilim hiç bitmiyor ve nereye varacak diye okurken kitabı fazla sıktığımı fark ettim Kesinlikle öneririm. Annelik bakış açısı ile okumak da beni fazlasıyla endişelendirdi. 9/10
Kurtarma MesafesiSamanta Schweblin · Can Yayınları · 20211,995 okunma