Günlerden birinde, birisi Hz. Ali efendimize geldi ve: “O kadar dertliyim ki, sıkıntıdan ölüyorum.” dedi. Hz. Ali “Sana iki soru soracağım, cevabını verip dermanını bulacaksın” dedi. Adam “Sor ya Ali.” diye cevapladı. Hz. Ali: “Bu dertle birlikte mi dünyaya geldin?” Adam: “Hayır” dedi. Hz. Ali: “Dünyadan giderken bu dertle birlikte mi gideceksin?” diye sordu. Adam yeniden: “Hayır” diye cevapladı. Hz. Ali son olarak şunları ekledi: “Seninle birlikte gelmeyen ve giderken de seninle birlikte olmayacak bir dert senin bu kadar zamanını almamalı. Sabırlı ol. Yer-yüzündekilere çok ümit bağlamaktansa yüzünü Rabb’ine çevir.”
Uç günlük fani hayatında, dertlerinin baki kalacağını mı sanıyorsun?
Sabret, bu da geçer.😉