İlayda Köse

İlayda Köse
@ilaydaakosee
tam bir zaman kaybı
3/10
·328 syf.··
2026 57. kitabı
·
18 saatte okudu
·
Okunma: 16 Haziran 2026 14:37
Kısaca konusundan bahsedeyim. Tess, babasının ölümünden sonra yıllarca annesiyle yaşamış ve kendi hayalleri doğrultusunda bir hayat kurmaya çalışmıştır. Ancak annesinin emekli bir mafya lideriyle evlenmesiyle hayatı tamamen değişir. Bu evlilik sayesinde Yunan mafyasının başındaki Nikolas Stathoulis onun üvey ağabeyi olur. Tess, film yapımcısı olma hayalinin peşinden gitmek isterken Nikolas onu koruma bahanesiyle hayatını kontrol etmeye çalışır. Özgürlüğüne düşkün olan Tess ise bu duruma boyun eğmez ve ikili sık sık karşı karşıya gelir. Aralarındaki güç savaşı zamanla yerini inkar edemedikleri bir çekime bırakırken, Tess kendini mafyanın tehlikeli dünyasının tam ortasında bulur. Sinir krizi geçireceğim. Uzun zamandır bir erkek karaktere bu kadar sinir olduğumu hatırlamıyorum. Kitaba başlamadan önce yorumlardan Nikolas’ın pek sevilen bir karakter olmadığını görmüştüm ama açıkçası bu kadarını beklemiyordum. Okurken gerçekten elim ayağım titredi. Ben dark romance okuyan biriyim ama bu türü okurken özellikle dikkat ettiğim şeyler var. Güçlü, karanlık ve ahlaken gri karakterleri okuyabilirim fakat kadın karakterin sürekli aşağılandığı, tehdit edildiği ve baskı altında tutulduğu kitapları özellikle okumamaya dikkat ediyorum. Malesef çok araştırmadan okuduğum bir kitaptı o yüzden sevmediğim çoğu şeyle karşılaştım. Nikolas karakteri baştan sona tam bir red flag. Adamın konuşmalarının büyük kısmı emir vermekten, tehdit etmekten ve insanları kontrol etmeye çalışmaktan oluşuyor. Sürekli karşısındaki insanların hayatı kendi iki dudağının arasındaymış gibi davranıyor. Tamam, mafya liderisin. Tamam, güçlü bir adamsın. Ama ben daha önce onlarca mafya kitabı okudum ve hiçbirinde bu kadar kibirli, bu kadar buyurgan ve bu kadar tahammülsüz bir karakterle karşılaşmadım. Öyle ki en
1000Kitap
Günahkârın OyunuMichelle Heard · Artemis Yayınları · 202671 okunma
Esma isimli okura yanıt verildi
İlayda Köse
Esma 😂 en iyisini yapıyorsun artık kısmet düzgün yazılmış başka kurgulara 🤭✨
Reklam
tam bir zaman kaybı
3/10
·328 syf.··
2026 57. kitabı
·
18 saatte okudu
·
Okunma: 16 Haziran 2026 14:37
Kısaca konusundan bahsedeyim. Tess, babasının ölümünden sonra yıllarca annesiyle yaşamış ve kendi hayalleri doğrultusunda bir hayat kurmaya çalışmıştır. Ancak annesinin emekli bir mafya lideriyle evlenmesiyle hayatı tamamen değişir. Bu evlilik sayesinde Yunan mafyasının başındaki Nikolas Stathoulis onun üvey ağabeyi olur. Tess, film yapımcısı olma hayalinin peşinden gitmek isterken Nikolas onu koruma bahanesiyle hayatını kontrol etmeye çalışır. Özgürlüğüne düşkün olan Tess ise bu duruma boyun eğmez ve ikili sık sık karşı karşıya gelir. Aralarındaki güç savaşı zamanla yerini inkar edemedikleri bir çekime bırakırken, Tess kendini mafyanın tehlikeli dünyasının tam ortasında bulur. Sinir krizi geçireceğim. Uzun zamandır bir erkek karaktere bu kadar sinir olduğumu hatırlamıyorum. Kitaba başlamadan önce yorumlardan Nikolas’ın pek sevilen bir karakter olmadığını görmüştüm ama açıkçası bu kadarını beklemiyordum. Okurken gerçekten elim ayağım titredi. Ben dark romance okuyan biriyim ama bu türü okurken özellikle dikkat ettiğim şeyler var. Güçlü, karanlık ve ahlaken gri karakterleri okuyabilirim fakat kadın karakterin sürekli aşağılandığı, tehdit edildiği ve baskı altında tutulduğu kitapları özellikle okumamaya dikkat ediyorum. Malesef çok araştırmadan okuduğum bir kitaptı o yüzden sevmediğim çoğu şeyle karşılaştım. Nikolas karakteri baştan sona tam bir red flag. Adamın konuşmalarının büyük kısmı emir vermekten, tehdit etmekten ve insanları kontrol etmeye çalışmaktan oluşuyor. Sürekli karşısındaki insanların hayatı kendi iki dudağının arasındaymış gibi davranıyor. Tamam, mafya liderisin. Tamam, güçlü bir adamsın. Ama ben daha önce onlarca mafya kitabı okudum ve hiçbirinde bu kadar kibirli, bu kadar buyurgan ve bu kadar tahammülsüz bir karakterle karşılaşmadım. Öyle ki en
1000Kitap
Günahkârın OyunuMichelle Heard · Artemis Yayınları · 202671 okunma
Esma isimli okura yanıt verildi
İlayda Köse
Ay vallahi bende kitabı almış olmasaydım başlamazdım bide iki kitap birden aldım keşke direk ikinci kitabıyla başlasaydım. Birinci kitap yüzünden ikinci kitaba çok önyargıyla yaklaştım. Allah'tan birinci kitap kadar kötü değildi belki ikinci kitaba bir şans verebilirsin. Bu kitapta resmen köle ilişkisi okudum. Bu kadar toksik bu kadar saçma bir hikaye olamaz ilk defa bir kitabı yırtıp atasım geldi o kadar sinirlendim yani 😮‍💨
7/10
·328 syf.··
2026 55. kitabı
·
30 saatte okudu
·
Okunma: 12 Haziran 2026 01:39
Kısaca konusundan bahsedecek olursam. Sophia, düğününe az bir zaman kala aldatıldığını öğrenince düğününü bozması için bir itirazcı tutuyor. Max’ın işi mecbur kaldıkları, istemedikleri ya da aldatıldıkları düğünlerden insanları kurtarmak. Sophia düğününün kendisi için sorunsuz bitişinden sonra itirazcıyı son görüşüydü. Ta ki itirazcı Sophia'dan yardım isteyene kadar. Max'ın yakın arkadaşlarından biri, manipülatif ve sadakatsiz bir ilişkinin içinde sıkışıp kalmıştır. Sophia da yaşananları öğrendikten sonra bu işe dahil oluyor ve birlikte başka bir düğünü engellemek için yola çıkıyorlar. Bu süreçte aynı zamanda birbirlerini tanımaya, anlamaya ve istemeden de olsa hayatlarında yer açmaya başlıyorlar. Sophia çok farklı bir karakter. Daha önce hiç böyle bir karakter okumamamıştım. Fazla dürüst ve düşüncelerini saklamadan karşı tarafa söylüyor. Hatta bazen söyledikleri karşısında Max’ın ne diyeceğini bilemediği anlar oldukça eğlenceliydi. Sophia ve Max yanlızlığa alışmış ve bunun bozulmasını istemiyorlar ama gel gör ki hayatta herşey istediğimiz gibi gitmiyor. Max Sophia’ya karşı bir şeyler hissetmeye başladığında geri çekilmeye çalışıyor bunu anlıyorum da. Ancak bazı noktalarda bu geri çekilmeler gereğinden fazla uzadı. Gerçi sonra işler tersine dönüyor. Sophia aşkın var olmadığını, insanların biyolojik dürtülerini romantikleştirdiğini düşünüyor. Max ise zamanla ona bunun aksini göstermeye çalışıyor. Bu fikir çatışması ilk başta ilgi çekiciydi ancak Sophia’nın bu düşünceye bu kadar sıkı tutunması ve her şeyi arkadaşlık başlığı altında açıklamaya çalışması bir noktadan sonra beni yormaya başladı. Kusura bakma Sophia ama kimse sürekli vakit geçirmek istediği, yanında huzur bulduğu, fiziksel çekim hissettiği ve kıskandığı birine sadece arkadaş gözüyle bakmaz. Oturup
1000Kitap
Sonsuza Kadar MutsuzLynn Painter · Artemis Yayınları · 202615 okunma
Esma isimli okura yanıt verildi
İlayda Köse
Esma 🤫 şşş çaktırma Alex de kimmiş 😅
7/10
·328 syf.··
2026 55. kitabı
·
30 saatte okudu
·
Okunma: 12 Haziran 2026 01:39
Kısaca konusundan bahsedecek olursam. Sophia, düğününe az bir zaman kala aldatıldığını öğrenince düğününü bozması için bir itirazcı tutuyor. Max’ın işi mecbur kaldıkları, istemedikleri ya da aldatıldıkları düğünlerden insanları kurtarmak. Sophia düğününün kendisi için sorunsuz bitişinden sonra itirazcıyı son görüşüydü. Ta ki itirazcı Sophia'dan yardım isteyene kadar. Max'ın yakın arkadaşlarından biri, manipülatif ve sadakatsiz bir ilişkinin içinde sıkışıp kalmıştır. Sophia da yaşananları öğrendikten sonra bu işe dahil oluyor ve birlikte başka bir düğünü engellemek için yola çıkıyorlar. Bu süreçte aynı zamanda birbirlerini tanımaya, anlamaya ve istemeden de olsa hayatlarında yer açmaya başlıyorlar. Sophia çok farklı bir karakter. Daha önce hiç böyle bir karakter okumamamıştım. Fazla dürüst ve düşüncelerini saklamadan karşı tarafa söylüyor. Hatta bazen söyledikleri karşısında Max’ın ne diyeceğini bilemediği anlar oldukça eğlenceliydi. Sophia ve Max yanlızlığa alışmış ve bunun bozulmasını istemiyorlar ama gel gör ki hayatta herşey istediğimiz gibi gitmiyor. Max Sophia’ya karşı bir şeyler hissetmeye başladığında geri çekilmeye çalışıyor bunu anlıyorum da. Ancak bazı noktalarda bu geri çekilmeler gereğinden fazla uzadı. Gerçi sonra işler tersine dönüyor. Sophia aşkın var olmadığını, insanların biyolojik dürtülerini romantikleştirdiğini düşünüyor. Max ise zamanla ona bunun aksini göstermeye çalışıyor. Bu fikir çatışması ilk başta ilgi çekiciydi ancak Sophia’nın bu düşünceye bu kadar sıkı tutunması ve her şeyi arkadaşlık başlığı altında açıklamaya çalışması bir noktadan sonra beni yormaya başladı. Kusura bakma Sophia ama kimse sürekli vakit geçirmek istediği, yanında huzur bulduğu, fiziksel çekim hissettiği ve kıskandığı birine sadece arkadaş gözüyle bakmaz. Oturup
1000Kitap
Sonsuza Kadar MutsuzLynn Painter · Artemis Yayınları · 202615 okunma
Esma isimli okura yanıt verildi
İlayda Köse
Ay sen söylemesen farketmiyeceğim gece uyku sersemiyle yazdığım için karıştırmışım inanamıyorum 😂 Hemen düzeltiyorum teşekkür ederim uyardığın için 🤭
6/10
·496 syf.··
2026 39. kitabı
·
25 saatte okudu
·
Okunma: 15 Mayıs 2026 14:27
Kitabı bitirmeden yorum yazmak istedim. Bitirince bir daha güncellerim muhtemelen. Spoiler olabilir! Kitabın kapağına bakınca diyorsun ki kesinlikle karanlık fantastik bir kitap okuycam. Çok iyi bir şey geliyor gibi hissediyorsun. Bir de bir sürü farklı tür var. Evren inanılmaz iyi. Yok yani. Bir de Yazar yeni bir dünya yaratmak yerine bizim dünyamızda ankatıyor. Bu da çok ilginç geliyor. Farklı bi şeyler denemeye çalışılmış. Taktir ediyorsun ama bir harita olabilirdi. Kroki gibi. Yazar keşke üçüncü bir gözle yazmasaydı. Hikâye girmek zor oldu. Şimdi iki kız kardeş var. Anneleri öldürülüyor. Evin salonunda. Bunlar baya köklü bir aile. Ölüm Büyücüsüler. Medyum gibi ama büyücü/cadı arası bir şey. Faniler zümresinde en üstteler. Neyse. İki kız kardeş hemen cenaze işleriyle ilgeniyorlar. İçlerinde gram üzüntü yok. Annelerinin ölüm kaydını kalp krizi olarak geçirtiyorlar. Ya diyorsun bunlar mı öldürdü acaba. Yok yani. Bir de otopsi yapmak isteyen adama, bir sürü hakaret ediyorlar. Başlarından savuyorlar. Yasta yok. Yazar bu kısmı daha iyi aktarabilirdi. Çok hızlı her şey gerçekleşti. Hikâyeyi daha derin beklerdim. Karanlık ve kasvetli hava güzel olurdu. Bundan sonra diyorsun ki hani anneniz öldürülmüş hem de evinizde, suçluyu bulacaksınız. İz süreceksiniz. Napıyorlar kafeye gidiyor. Zaten küçük kardeş bir garip. Kafede arkadaşlarına rastlıyor. Biraz önce annesinin cenazesi yokmuş gibi eğlenip gülüyor. Dedikodu yapıyor. Bir de bu kardeşle bizim Ophelia'nın küçüklük hayalleri birlikte dünyayı gezmek. Bunlar evlerine gidiyorlar. Ev de dememek gerek. Köşkten daha büyük. Birgün sonra kapıya bankacılar geliyor. Evi, anneleri hipotek ettirmiş. Kişisel ihtiyaçlar için 35 bin dolar diyince. Fiyat algımı kaybettim. 35 bin dolar için ev mi hipotek etiririlir? 5 bin dolar da
1000Kitap
PhantasmaKaylie Smith · İndigo Kitap · 2026143 okunma
İlayda Köse
6 ve 7 puan aradında kaldım... Kitabın bitmesine yakın bir karar veririm umarım 🥹 (Çok zooor)