İlayda Köse

İlayda Köse
@ilaydaakosee
8/10
·232 syf.··
2026 49. kitabı
·
26 saatte okudu
·
Okunma: 14 Mayıs 2026 19:13
Çok beklentiye girmeden okuyabileceğiniz kafa dağıtmalık eğlenceli bir kitapla geldim. Aslında ilk başta kapağı ve ismi yüzünden kitaba önyargılı yaklaşmıştım ama iyi yorumlar görünce bir şans vermek istedim ve iyi ki vermişim diyorum. Kısaca konusundan bahsedeyim. Cinnamon küçük bir kasabada ailesiyle birlikte baharat ticareti yapan sıradan bir kız. Bir gece sarhoşken, yanlışlıkla Fallon adında bir iblisin hayatını kurtarıyor ve o andan itibaren her şey değişmeye başlıyor. Üstelik yaşadığı köy iblisleri dışarıda tutmak için büyülü bir koruma çemberiyle çevrili. Yani Fallon’un oraya girebilmesi bile başlı başına bir mucize. Zamanla Cinnamon yıllardır anlatılan hikayelerin tamamen doğru olmadığını fark ediyor. İnsanlarla iblislerin geçmişte aslında birlikte yaşadıklarını ama sonradan bir şeylerin değiştiğini öğreniyoruz. Fallon ise halkını köleleştiren büyücüyü durdurmaya çalışıyor ve Cinnamon da istemeden bu yolculuğun bir parçası haline geliyor. Fallon, tam sinir bozucu ama sevilesi erkek karakterlerden. Korumacı, hafif ukala, biraz serseri ama aynı zamanda eğlenceli. Cinnamon’la olan atışmaları gerçekten çok keyifliydi. Özellikle birbirleriyle uğraştıkları sahneler çok tatlıydı. Uzun zamandır bu kadar eğlendiğimi hatırlamıyorum. Keşke kitap daha uzun olsaydı... Kitapta çok derin politik entrikalar ya da karmaşık fantastik sistemler beklemeyin. Fantastik öğeler daha çok atmosfer yaratmak için kullanılmış. Vampirler, kurt adamlar, ejderhalar, cadılar, yarı insan yaratıklar… Hepsinden biraz biraz var ama aşırı detaylı işlenmiyor. Açıkçası ben bunu kötü anlamda hissetmedim çünkü kitap zaten kendini çok ciddiye alan ağır bir fantastik vaadetmiyor. Daha çok eğlenceli, romantik ve akıcı bir kitap. Genel olarak önyargıyla yaklaşıp sonrasında keyif aldığım kitaplardan
1000Kitap
Sarhoştum ve Bir İblisi KurtardımKimberly Lemming · Nox Yayınları · 202638 okunma
Tatil planı hazırsa sıra okuma listenizde!
Bu yaz yanınızdan ayırmak istemeyeceğiniz kitapları sizin için bir araya getirdik. 💬 Siz olsanız bu listeden hangisiyle başlardınız?

İlayda Köse

, bir kitap okudu
8/10
·232 syf.··
26 saatte okudu
·
2026 49. kitabı
Kimberly Lemming
7.8/10 · 38 okunma

İlayda Köse

, bir kitabı yarım bıraktı
%29 (118/400 syf.)
Betül Güçlü
8.8/10 · 244 okunma
6/10
·104 syf.··
2026 46. kitabı
·
4 saatte okudu
·
Okunma: 09 Mayıs 2026 23:54
Öncelikle kitabın bu kadar kısa olmasını beklemiyordum 104 sayfayı görünce çok şaşırdım. Ama yazarın daha önce Işıklar Söndüğünde kitabını okuduğum için kalemine güvenerek başladım. Konusundan çok bahsetmeyeceğim çünkü arka kapak yazısının hikayeyi yeterince anlattığını düşünüyorum. Öncelikle Noah, Emmayı toprağın altından çıkardıktan sonra yani bir nevi kurtardıktan sonra doğal olarak kızın travma geçirmesini bekleriz çünkü canlı canlı gömülmüş ve bunlara kimin sebep olduğunu da hatırlıyor. Bu yüzden olaydan sonra insan kin, nefret, intikam ve psikolojik çöküş bekliyor. Genel olarak bu duyguları yaşadı da ama o kadar kısa sürdü ki... Noah onu evine götürdüğü akşam yani olayın üzerinden bir gün bile geçmemişken cinsel şeyler yaşamaya başladılar. Bu birazcık zamansızdı bence çünkü o an ön planda olması gereken duygular bunlar değildi. O noktada karakterlerin önce yaşadığı dehşeti sindirmesini beklerdim. Kitapta her şey çok hızlı gerçekleşiyor. Bu durum kitabın sayfalarının az olmasından kaynaklı anlıyorum ama kısa hikaye olması herşeyin yüzeysel kalması gerektiği anlamına gelmez. Mesela intikam planı kuruyorlar ve bu planın üzerine bir gün düşünüp harekete geçiyorlar en azından üç, beş gün düzgün bir plan kurulsa eksileriyle artılarıyla incelense ve o şekilde harekete geçilse daha iyi olurdu. Herşey oldu bittiye geldi. Final kısmı da beni tam tatmin etmedi açıkçası. Karakterlerin işin içinden bu kadar kolay sıyrılması bana fazla basit geldi. En üzüldüğüm şey ise kitabın aslında çok güçlü bir potansiyele sahip olması ama kısa sayfaların arasında harcanmış olmasıydı. Daha uzun ve daha derin işlenen bir versiyonu muhtemelen çok daha etkileyici olurdu. Genel olarak tamamen kötü bir okuma değildi. Beklentiyi çok yükseltmeden kısa ve hızlı akan bir şey okumak isteyenler için
1000Kitap
Kavuşamayan AşıklarNavessa Allen · İndigo Kitap · 2026135 okunma