Doğan Cüceloğlu'nu rahmetle anarak başlayalım yazımıza.
Bu kitap en sevdiğim kitabı oldu diyebilirim. Eğitim alanına birçok açıdan yaklaşmış. İçerisinde eğitime, öğretmenliğe hatta insanlığa dair birçok ibret dolu kısa hikayeler var. Bu da kitabı merakla bazen de gözlerimiz dolu dolu okumamızı sağlıyor. Kitabı okuyup da kendisine bir şey katmayacak insan tanımıyorum.
Özellikle öğretmenlerin, öğretmen adaylarının kesinlikle okuması gerektiği düşüncesindeyim. Çünkü bir öğretmenin bir çocuğun hayatına nasıl dokunabileceğini, hayatını nasıl değiştirebileceğini bu dokunaklı kısa öykü ve mektuplar vasıtasıyla görmekteyiz.
Şiddetle okumanızı tavsiye ederim okumayan öğretmenlere, velilere, öğretmen adaylarına...