Evet başkumandan vekili yakışıklı adamdı. Sultan kocası olmaya
layıktı. Fakat konyak müptelası Sultan Reşat Efendimizde
muzaffer imparator tacını taşıyacak kafa hayal etmek, ancak
Merkez-i Umumi yârânının becereceği bir marifetti.
"Alman bize iki tane
Zırhlı hediye etmiş! Ama ne Zırhlı . . . Dünya menendi yok! Toplarının
namlusunda bir adam ferah ferah bağdaş kurar. Sürati
akıllara hayret! Alman'ın bunları bize kumandanıyla, askeriyle
hibe etmesine, süphanallah, ne demeli? lşte belli bir şey! Harbi
kazandıktan sonra Vilhelm Hazretleri, Hindenburg ile beraber
Müslüman oldu, gitti. Çok şükür! Kudretine inanmayan kıpkızıl
kafirdir hey Allahım!"