Bir insan neden dışarıya çıkmak ister, bunun birçok cevabı olabilir. Başlangıç olarak çıkabileceği için ister. Ama daha ileri gidersek, çıkmasına bir engel olduğu için ister. Bir iç ya da dış etken nedeniyle dışarıya çıkması söz konusuysa daha çok ister insan dışarıya çıkmayı. Bununla beraber insan dışarıya çıkmayı dışarıda olmak, olabilmek için de ister. Bunun yanında insan içeride olmamak, olmayabilmek için de dışarıya çıkmak ister. Fark edildiyse burada dışarının imkânları ile ilgili hiçbir arzu dillendirilmiyor, bizatihi dışarıya çıkma ve dışarıda olma hali içeride olmak hâline göre ifade ediliyor. Çünkü dışarının imkânları nedeniyle arzuya şayan olması bir sonraki adım.