İnsan insanın aynasıdır. Kendimi bir başkasıyla kurduğum ilişkide görürüm. Hayatını 'kökten yalnızlığı' na karşı durmak için öteki ile aramda manalı bir ilişki kurmak isterim. Ona ruhumu açmak ve onun tarafından anlaşılmak, hatta özümsenmek isterim. Kim olduğumu, dünyadaki yerimi biraz da ona bakarak yordamaya çalışırım. Bunun için de dile müracaat ederim. Dil, aramızı bulur ya da bizi birbirimize düşman kılar.